Poliţia Română, amendată pentru contractul “Logan”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Poliţia Română, amendată pentru contractul “Logan”

Justiție 24 Ianuarie 2009 / 00:00 900 accesări

Autoritatea pentru Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a amendat Poliţia Română cu 35.000 de lei în cazul atribuirii contractului privind achiziţia de Loganuri şi a cerut anularea raportului privind procedura de atribuire, se arată în raportul de control al instituţiei. Raportul ANRMAP se referă la procedura derulată de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică în scopul achiziţiei de autospeciale prin leasing financiar. În urma verificărilor a reieşit că membrii comisiei de evaluare a ofertelor nu au solicitat clarificări pentru a avea certitudinea că preţurile din oferta financiară sînt justificate şi reprezintă răspunsul pieţei. “În cazul în care, în urma unei analize de piaţă, reiese că propunerea financiară conţinea preţuri ce nu pot fi justificate (n.r. - un Logan costa în jur de 70.000 de euro), decizia comisiei de evaluare a fost viciată”, precizează raportul. În plus, comisia de evaluare nu a uzat de dreptul conferit de lege de a propune conducătorului autorităţii contractante anularea procedurii. Totodată, în 23 decembrie 2008, ANRMAP a depus la Poliţia Română o plîngere prealabilă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ, prin care a solicitat acestuia anularea raportului procedurii de atribuire, însă IGPR nu a dat curs solicitării. Faţă de această situaţie, Autoritatea intenţionează să se adreseze instanţei de judecată. Amenda aplicată de Autoritatea pentru Monitorizarea Achiziţiilor Publice a fost contestată în instanţă de către IGPR cu plîngere, fiind solicitată constatarea nulităţii procesului - verbal prin care s-a aplicat amenda. Autoritatea pentru Monitorizarea Achiziţiilor Publice a sesizat şi o posibilă nerespectare a Legii finanţelor publice, dar şi a unui ordin al Ministerului Finanţelor privind angajarea cheltuielilor instituţiilor publice, prin nerespectarea solicitării Ministerul Economiei şi Finanţelor, de a sista procedura de încheiere a contractului. De asemenea, ANRMAP a propus transmiterea raportului de control din 11 noiembrie 2008, conţinînd constatările preliminare ale verificărilor efectuate la IGPR, şi a raportului de control suplimentar din 23 decembrie 2008, către Ministerul Internelor, Curtea de Conturi şi Ministerul Finanţelor, în vederea efectuării de verificări asupra aspectelor semnalate. Procedura de control s-a desfăşurat în perioada 3 noiembrie 2008 - 23 decembrie 2008 şi a vizat respectarea de către autoritatea contractantă a prevederilor legale privind atribuirea contractelor de achiziţie publică. Autoritatea pentru Monitorizarea Achiziţiilor Publice a solicitat Ministerului de Interne şi instituţiilor cu atribuţii în domeniul disciplinei financiare să se stabilească în ce măsură IGPR putea identifica fondurile ce pot fi disponibilizate pentru derularea fiecărui contract, fără acordul MAI în calitate de ordonator principal de credite, şi în ce măsură propunerea financiară a ofertantului (pe pachet de dotări) reprezintă suma preţurilor echipamentelor componente. În legătură cu acestă ultimă observaţie, ANRMAP argumentează că, după aprobarea raportului procedurii, ofertantul declarat cîştigător a transmis autorităţii contractante că ”preţurile şi alte costuri pot fi transmise eşalonat, pe măsura semnării acestora cu furnizorii’’ şi în aceste condiţii, “cum a putut aprecia comisia de evaluare că propunerea financiară conţine preţuri care se încadrează în limitele pieţei?”.



12