Poliția Română, participantă la un exercițiu european de eliminare a conținutului online instigator la ură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Poliția Română, participantă la un exercițiu european de eliminare a conținutului online instigator la ură

Eveniment 10 Iunie 2017 / 15:59 1039 accesări

Poliția Română a participat, alături de poliții din celelalte state europene și ONG-uri, la un exercițiu european de testare a reacțiilor companiilor IT în ceea ce privește eliminarea conținutului online instigator la ură. Potrivit unui comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române transmis, sâmbătă, AGERPRES, pe parcursul desfășurării exercițiului (20 martie — 5 mai), au fost identificate și raportate 56 de comentarii, videoclipuri, pagini, profile sau canale ce aveau conținuturi cu caracter instigator la ură, 15 dintre acestea fiind eliminate de administratorii platformelor sociale în decurs de 24 de ore de la semnalare. Postările identificate în cadrul exercițiului au caracter singular și nerepetabil ca mesaj în cadrul postărilor efectuate de autorii lor, precizează sursa citată. În cazul unui utilizator la care s-a constatat existența unui număr mare de postări ce aveau caracter incitator la ură și discriminare, polițiștii Direcției de Investigații Criminale s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea acestei infracțiuni. Potrivit sursei citate, utilizatorul este bănuit că, din 2015 și până în prezent, ar fi distribuit videoclipuri și mesaje cu caracter ce incită publicul la ură sau discriminare față de diverse categorii de persoane.

În urmă cu un an, Comisia Europeană a anunțat semnarea unui cod de conduită care conține o serie de angajamente privind combaterea discursului motivat de ură în mediul online.

Codul instituie în sarcina companiilor care dețin platforme sociale online o serie de acțiuni precum: analizarea notificărilor primite cu privire la conținutul dăunător, analizarea conținutului în cauză și a eliminării acestuia sau blocării accesului la acesta într-un interval de 24 de ore, efectuarea de campanii de educare și conștientizare a propriilor utilizatori cu privire la tipurile de conținuturi nepermise, furnizarea de informații cu privire la modalitatea de notificare a unor astfel de conținuturi, precum și procedurile ce trebuie urmate, consolidarea parteneriatelor cu societatea civilă.



12