Poliţia rutieră a Guvernului, la treabă de pe 4 decembrie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Poliţia rutieră a Guvernului, la treabă de pe 4 decembrie

Eveniment 04 Noiembrie 2011 / 00:00 684 accesări

Vestitul Inspectorat de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) a primit aprobarea, de la Guvern, să funcţioneze începând cu 4 decembrie a.c., conform OG nr. 26/2011. Dacă cumva aţi uitat ce soi de instanţă mai este şi această struţo-cămilă, vă lămurim imediat: una care se va autofinanţa! Pe româneşte, câte amenzi dă, atâtea salarii ia! Potrivit unui comunicat al Executivului, ISCTR va prelua atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere exercitate în prezent de către Autoritatea Rutieră Română - ARR, Registrul Auto Român - RAR şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - CNADNR, cu excepţia controlului desfăşurat de către CNADNR în punctele de trecere a frontierei de stat a României. În proiectul de lege se mai arată că, astfel, organizarea activităţii de inspecţie şi control în cadrul unei singure instituţii va îmbunătăţi substanţial cadrul actual în domeniu, în special în ceea ce priveşte: funcţionarea independentă a activităţii de control faţă de activitatea de autorizare/licenţiere a transporturilor rutiere desfăşurate pe reţeaua de drumuri publice din România; acţiunile de inspecţie şi control vor fi desfăşurate numai de către inspectori cu o pregătire profesională care să corespundă standardelor europene şi care îşi vor însuşi bunele practici în domeniu implementate la nivel comunitar; întărirea capacităţii administrative şi asigurarea unui control eficient în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul transporturilor rutiere, a activităţilor conexe transportului rutier şi a pregătirii persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere va determina, implicit, creşterea siguranţei rutiere; corelarea şi interconectarea bazelor de date ale celor trei structuri menţionate, care au în prezent atribuţii de control în trafic; optimizarea modului de utilizare a resurselor umane şi materiale prin eliminarea posibilităţii suprapunerii necontrolate a controalelor efectuate de mai multe entităţi prin amplasarea punctelor de control “în cascadă” - care face ca de multe ori acelaşi autovehicul să fie oprit succesiv de personalul de control al acestora - şi prin programarea unitară şi eficientă a controalelor care să acopere întreaga reţea de drumuri publice.

Taguri articol


12