Politici de prevenire a spălării de bani pe piaţa pensiilor private

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Politici de prevenire a spălării de bani pe piaţa pensiilor private

Economie 15 Aprilie 2009 / 00:00 487 accesări

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat o normă care prevede că administratorii de fonduri de pensii private şi agenţii de marketing autorizaţi trebuie să aplice politici de cunoaştere a clienţilor pentru a evita spălarea de bani şi finanţarea actelor de terorism. „Noile reglementări au drept scop prevenirea şi împiedicarea implicării entităţilor de pe piaţa pensiilor private în operaţiuni suspecte de spălare de bani şi de finanţare a actelor de terorism”, se arată într-un comunicat al CSSPP. Prevederile sînt aplicabile administratorilor de fonduri de pensii private şi fondurilor de pensii private pe care aceştia le administrează precum şi agenţilor de marketing autorizaţi/avizaţi în sistemul pensiilor private. Entităţile autorizate şi supravegheate de către CSSPP vor avea obligaţia să întocmească şi să aplice politici, proceduri, mecanisme şi măsuri de cunoaştere a clientelei, de raportare, de păstrare a evidenţelor, de control intern, evaluare şi gestionare a riscurilor. Acestea vor trebui să conţină un set minim de elemente, printre care proceduri de identificare şi monitorizare permanentă a clienţilor, proceduri de monitorizare a operaţiunilor derulate de clienţi pentru a detecta tranzacţiile neobişnuite şi cele suspecte, modalităţi de întocmire şi păstrare a evidenţelor corespunzătoare, precum şi a accesului la acestea, proceduri de verificare a modului de implementare a politicilor şi de evaluare a eficienţei acestora, menţionează Comisia. Informaţiile aferente fiecărei operaţiuni derulate vor trebui păstrate pentru o perioada de cinci ani, pentru a putea fi puse la dispoziţia organelor de urmărire penală, CSSPP sau Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, la solicitarea acestora. De asemenea, administratorii şi agenţii de marketing persoane juridice vor avea obligaţia să desemneze una sau mai multe persoane cu responsabilităţi în aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism.



12