Poliţie rutieră prin satelit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Propunere UE

Poliţie rutieră prin satelit

Politică 24 Decembrie 2011 / 00:00 728 accesări

AUDIERE PUBLICĂ Eurodeputatul PSD Adriana Ţicău, în calitate de raportor al Parlamentului European pentru revizuirea regulamentului privind tahografele digitale, a organizat, în această săptămână, în cadrul Comisiei de Transport şi Turism din PE audierea publică „Transportul rutier - revizuirea legislaţiei privind tahografele“ pentru a avea un schimb de opinii cu diferiţi reprezentanţi ai instituţiilor din domeniu. În cadrul acestui prim schimb de opinii cu experţii, Adriana Ţicău a subliniat că anual, în UE aprox. 35.000 de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere şi alţi aprox. 1,3 milioane sunt răniţi, costul suportat de societate ridicându-se la 1% din PIB-ul UE. Una dintre cauzele principale ale accidentelor rutiere este oboseala la volan. „Există o nouă propunere legislativă ce vizează reducerea costurilor administrative, a numărului controalelor în trafic prin utilizarea unei noi tehnologii, dar şi prin introducerea unei serii de noi reglementări, precum integrarea cardurilor conducătorilor auto şi a permiselor de conducere, prevăzută a fi făcută, în mod gradual, începând cu 19 ianuarie 2018“, a declarat Ţicău.

PROPUNERE DE MODIFICARE A TAHOGRAFELOR Obiectivul propunerii legislative este acela de a asigura respectarea mai strictă a normelor privind timpul de conducere şi perioadele de repaos (regulile sociale), ceea ce va duce la creşterea gradului de protecţie a conducătorilor auto şi a siguranţei rutiere. „Propunerea Comisiei introduce o serie de măsuri tehnice care vor îmbunătăţi sistemul de tahograf, dar şi măsuri non-tehnice, pentru ca măsurile tehnice să devină pe deplin eficiente sau pentru a le completa. Noul tahograf digital, propus de Comisie prin noul regulament, va fi mai „inteligent“ şi va avea noi funcţionalităţi precum înregistrarea locaţiei vehiculului prin satelit (GNSS), un sistem de comunicaţii fără fir pentru controalele rutiere în trafic şi integrarea cu alte sisteme inteligente de transport“, a declarat Ţicău. Măsurile non-tehnice sunt legate de îmbunătăţirea credibilităţii atelierelor, sporirea protecţiei cardului conducătorului auto împotriva manipulării frauduloase, ameliorarea formării agenţilor de control, un nivel minim de armonizare a sancţiunilor şi modernizarea normelor de utilizare. Practic, toate vehiculele pentru transportul de marfă şi pasageri care intră sub incidenţa Regulamentului 561/2006, puse în circulaţie pentru prima dată la patru ani de la adoptarea noului regulament, trebuie să fie dotate cu aparatură de înregistrare conectată la un sistem global de navigaţie prin satelit.



12