Anul şcolar 2006-2007 abia a început, iar fenomenul violenţei în şcoli a început să dea, din nou, adevărate bătăi de cap, profesorilor şi oamenilor legii. Încă din prima săptămînă, doi elevi s-au luat la bătaie pe holurile şcolii unde învaţă, pentru ca după doar cîteva zile, un licean să fie bătut măr de patru colegi, în curtea instituţiei de învăţămînt. Ţinînd cont de aceste incidente, dar mai ales avînd în vedere experienţa anului trecut, autorităţile s-au hotărît să înceapă noul an şcolar, cu "dreptul". Drept pentru care, profesorii din cadrul Şcolii cu clase I-VIII "Ciprian Porumbescu" au pus bazele proiectului "Să exmatriculăm violenţa din şcoală!", în parteneriat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie (IPJ) Constanţa, Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră Constanţa şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Constanţa. Grupul de lucru, format din reprezentanţi ai acestor instituţii a avut o primă întîlnire, ieri, prilej cu care au fost conturate şi primele obiective pe linia combaterii violenţei în şcoli. "Am vrut să iniţiez acest proiect în urmă cu trei ani, dar atunci nu s-a putut. În schimb, anul acesta, ideea a fost primită foarte bine, atît de reprezentanţii instituţiilor implicate, cît şi de părinţi", a declarat prof. Doina Buzescu, din cadrul Şcolii "Ciprian Porumbescu". Programul urmează să se desfăşoare în cinci şcoli din Constanţa, respectiv în şcolile "Ciprian Porumbescu", "Ion Jalea", "Mihail Koiciu", "Ferdinand" şi Şcoala 43. Potrivit cadrelor didactice, violenţa poate avea mai multe forme de manifestare, la nivelul şcolii, variind de la simplele confruntări vizuale, pînă la injurii sau bătăi în toată regula. "După cum ştim, violenţa nu ia naştere în şcoală, ea se formează din sînul familiei. Un copil, cînd a fost întrebat de ce şi-a lovit colegul sau de ce l-a înjurat, a răspuns simplu: pentru că aşa face şi fratele mamei, care i-a bătut pe restul băieţilor din cartier. Elevii îşi aleg modelele din rîndul apropiaţilor şi în funcţie de comportamentul acestora, acţionează şi ei", a arătat prof. Aurelia Cezar, directorul Şcolii ""Ciprian Porumbescu". După ce au ascultat problemele ridicate de profesori, poliţiştii prezenţi la întîlnire au propus formarea mai multor echipe, în funcţie de zona arondată, în aceste echipe urmînd să existe, în mod obligatoriu, cîte un psiholog. "Ar trebui să formăm mai multe echipe şi unde se constată cazuri deosebite, să mergem să discutăm cu familiile. În felul acesta, putem observa şi mediul în care trăieşte elevul şi problemele cu care se confruntă familia, pentru a le putea oferi consiliere", a arătat. ag. şef Vasile Mircea, agent de proximitate în cadrul Secţiei 4 Poliţie. Totodată, poliţiştii de frontieră prezenţi s-au oferit să le predea elevilor cursuri de auto-apărare. "Putem să oferim copiilor lecţii de auto-apărare, bineînţeles că tehnici limitate, care vor fi mai întîi discutate cu inspectorii şcolari şi cu asistenţii sociali", a afirmat insp. Cristian Bălan, psiholog în cadrul Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Constanţa.