Portal de 1,9 milioane de euro pentru IMM-uri, lansat la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portal de 1,9 milioane de euro pentru IMM-uri, lansat la Constanţa

Conducerea Oficiului Teritorial pentru IMM-uri Constanţa şi un expert Phare le-au arătat, ieri, reprezentanţilor IMM-urilor constănţene care sînt avantajele oferite de portal, dar şi modul în care trebuie utilizat pentru a putea înregistra performanţe economice
Economie 05 Octombrie 2007 / 00:00 665 accesări

Una dintre cele mai populare metode prin intermediul căreia întreprinderile pot permite actorilor principali interesaţi, utilizatorilor şi clienţilor să caute şi să acceseze informaţii şi servicii este un ePortal. De ce? Pentru simplul motiv că reprezintă o poartă unică pentru utilizatori, pentru IMM-uri, clienţi şi partenerii unei companii pentru a se conecta şi accesa informaţii, servicii sau resurse. Portalul face parte dintr-un program de asistenţă tehnică pentru dezvoltarea IMM-urilor din România, în valoare totală de 6,2 milioane de euro. Sumele au fost asigurate din fonduri Phare, iar Guvernul a cofinanţat proiectul cu suma de 100.000 de euro, se arată într-un comunicat al Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti. Programul Phare se întinde pe perioada 2006-2008, care îşi propune sprijinirea sectorului IMM şi cuprinde patru componente: dezvoltarea capacităţii administrative a Ministerului pentru IMM-uri şi a oficiilor din teritoriu, dezvoltarea unei scheme de vouchere de consultanţă, dezvoltarea portalului şi dezvoltarea microfinanţării. “În ceea ce priveşte ultima componentă, cea a microfinanţării, 250 de planuri de afaceri vor fi microfinanţate din acest proiect Phare. De menţionat este faptul că pe Constanţa au fost depuse 50 de planuri de afaceri, iar în prezent, sînt depuse, în total, 205. Totodată, au fost selectate şi instituţiile financiare nebancare, întrucît microfinanţarea nu depăşeşte 50.000 de euro”, a declarat, ieri, Dumitru Nancu, director executiv al Oficiului Teritorial pentru IMM Constanţa, cu ocazia lansării portalului pentru IMM-uri.

La rîndul său, expertul Phare Plamen Petkov, prezent la eveniment, a subliniat că “succesul unei afaceri se bazează pe informaţie, astfel că întreprinzătorii trebuie să obţină informaţia şi să primească servicii de consultanţă de calitate. De altfel, acest lucru îşi propune şi portalul dedicat IMM-urilor\". \"Acest portal nu trebuie văzut ca o pagină de internet, ci ca un instrument de lucru. Portalul se va dezvolta şi va deveni mai valoros pe măsură ce timpul va trece, iar utilizatorii lui vor munci să îl dezvolte\", a mai spus Petkov. Totodată, costul total al portalului pentru IMM-uri lansat, ieri, este de 1,9 milioane de euro, din care 400.000 de de euro au fost cheltuiţi pentru achiziţia de echipamente, aplicaţii şi servicii tehnice şi 1,5 milioane euro pentru definire, analiză, proiectare, implementare, testare, documentare şi întreţinere. Portalul www.business-entrepreneur.ro este un instrument guvernamental de mijlocire a relaţiei instituţii - mediu de afaceri şi de sprijinire a sectorului IMM din România, în vederea utilizării mecanismelor specifice economiei bazate pe cunoaştere. Portalul are două componente: e-guvernare şi e-business. Prima componentă intermediază participarea IMM-urilor la actul de guvernare, prin acces rapid la informaţiile furnizate de instituţiile publice de resort, pe domenii de interes (acte normative la nivel naţional şi european, oportunităţi de finanţare), precum şi schimbul de cunoştinţe şi de expertiză între instituţii şi IMM-uri.

Componenta a doua, e-business, are rolul de a furniza utilizatorilor acces rapid la servicii de consultanţă în afaceri, accesul la cataloage de produse, precum şi posibilitatea efectuării de tranzacţii comerciale online. Potrivit oficialilor, portalul va furniza un instrument de evaluare, prin analiză comparativă a performanţei IMM-urilor din România în raport cu rezultatele unor firme din sectoare similare de activitate din Europa. Analiza comparativă urmăreşte un set de indicatori prestabiliţi vizînd performanţa generală a firmei, activitatea financiară, sistemul de management, standardul de excelenţă în afaceri şi se poate aplica la nivel de organizaţie, produs sau serviciu. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este autoritatea contractantă a proiectului, funcţionarea portalului fiind asigurată de către Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. Licitaţia pentru realizarea portalului a fost cîştigată de un consorţiu condus de firma britanică Enterprise, care include şi firmele Ecorys - Olanda, DFC SA - Spania şi Graphite Business - Italia.



12