Portcontainerul “MSC Nuria” a primit botezul la Mangalia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portcontainerul “MSC Nuria” a primit botezul la Mangalia

Justiție 26 Iulie 2008 / 00:00 2825 accesări

După aproape două luni de la lansarea la apă a celui mai mare portcontainer construit vreodată în România, Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) continuă să impresioneze şantierele navale din Marea Neagră cu nave gigant. La fel ca şi celelalte şapte nave construite pînă acum de şantierul constănţean pentru compania elveţiană Mediterranean Shipping Company (MSC), „Nuria”, botezată după numele fiicei armatorului, poate stabili performanţe de invidiat în domeniul transporturilor de containere. Reprezentanţii DMHI susţin că la capătul unui an de eforturi susţinute, “MSC Nuria” (proiectul 4.065 - n.r.) poate transporta 4.860 de containere de 20 picioare unităţi echivalente. „Această navă botezată astăzi (ieri - n.r.) şi care urmează să fie livrată companiei MSC este una care depăşeşte standradele în domeniu şi, pentru a ajunge aici a fost nevoie de foarte multă muncă. Este vorba de eforturile depuse de toţi cei peste 3.000 de angajaţi ai şantierului, însă putem spune că această inaugurare este doar începutul, întrucît în anii următori vom lucra la nave care vor depăşi chiar şi 6.000 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit - n.r.)”, a declarat directorul Departamentului Resurse Umane din cadrul DMHI, Gemal Memetcea. Ceremonia de inaugurare a navei “MSC Nuria” de ieri a avut loc în prezenţa a peste 100 de invitaţi, printre care primarul municipiului Mangalia, Claudiu Tusac, şi reprezentantul companiei MSC, Alberto Hurtado. “Sînt momente isorice pentru municipiul Mangalia, care dovedeşte astfel că există pe piaţa construcţiilor navale din România. În acest sens, vreau să felicit atît administraţia româno-coreeană a Daewoo Mangalia, cît şi salariaţii, pentru tot ce au făcut pentru ca acest proiect să devină realizabil şi livrat la termenele din contract”, a declarat Claudiu Tusac. Ca la fiecare navă lansată pînă acum, organizatorii au respectat tradiţia şi au dat drumul celebrei sticle de şampanie pentru a se ciocni de navă. “Sînt emoţionat de botezul portcontainerului, dar vă pot spune că şi soţia mea Nuria se bucură pentru această inuagurare. Avem alte contracte cu DMHI, însă din ce au realizat pînă acum este evident că salariaţii sînt profesionişti şi că rezultatele sînt cu adevărat remarcabile”, a precizat Antonio Hurtado. Prin livrarea acestui proiect către proprietarii săi, DMHI a utilizat şi încorporat în portcontainerul “MSC Nuria” tehnologii ultraperformante, începînd de la proiectare pînă la aprovizionarea, construcţia şi livrarea navei. “Am fost pe foarte multe nave în decursul celor 30 de ani de serviciu, astfel că experienţa mă va ajuta să mă descurc pe Nuria. Portcontainerul este uşor de manevrat întrucît foloseşte tehnologii moderne şi echipamente de bord foarte sofisticate”, a declarat căpitanul “MSC Nuria”, Bruno Federico.

Taguri articol


12