„Porţi închise abandonului şcolar”, la iniţiativa CJC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Porţi închise abandonului şcolar”, la iniţiativa CJC

Administrație 08 August 2009 / 00:00 880 accesări

Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) se implică în limitarea fenomenului de abandon şcolar din mediul rural constănţean prin derularea unui proiect denumit „Porţi închise abandonului şcolar”. Iniţiativa reprezintă o continuare a acţiunilor derulate de CJC în satele constănţene în scopul creşterii procentului de promovabilitate a elevilor din mediul rural, după acordarea burselor lunare elevilor merituoşi din zonele rurale, rechizitelor şcolare pentru o mai bună desfăşurare a actului educaţional şi calculatoarelor pentru fiecare elev din unităţile de învăţămînt din judeţ. Proiectul „Porţi închise abandonului şcolar” a fost depus în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, DMI 2.2. - Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii - şi a fost declarat cîştigător pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Partenerii proiectului sînt Consiliile locale şi şcolile din Cobadin, Mircea Vodă, Chirnogeni, Crucea, Cumpăna, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Constanţa şi Facultatea de Psihologie din cadrul Universităţii “Ovidius”. Obiectivele specifice ale proiectului includ perfecţionarea a 50 de cadre didactice din învăţămîntul din mediul rural prin efectuarea a două cursuri de formare continuă pe teme de prevenire şi corectare a abandonului şcolar şi înfiinţarea a cinci centre comunitare de asistenţă educaţională integrată (after-school) în cele cinci comunităţi rurale partenere, pentru 150 de copii supuşi riscului de abandon şcolar. În plus, vor fi înfiinţate, conform reglementărilor în vigoare, cinci asociaţii de părinţi cu implicarea părinţilor, şcolilor şi a altor factori locali şi vor fi organizate 20 de lectorate cu părinţii din cele cinci comunităţi şcolare, pe teme de educaţie şi gradul de participare a părinţilor în procesul de luare a deciziilor privind educaţia copiilor lor. Şeful Serviciului Coordonare Programe din cadrul Direcţiei Generale de Afaceri Europene din cadrul CJC, Carla Stamate, spune că proiectul este destinat elevilor din ciclul primar şi cel gimnazial. „Proiectul, prin activităţile pe care le planifică, va avea implicaţii pozitive pe termen lung la nivelul întregii comunităţi. Cei 150 de elevi cuprinşi în programul after-school sînt sprijiniţi în aprofundarea cunoştinţelor predate în timpul orelor de curs”, a declarat şeful de serviciu din cadrul CJC. Elevii vor fi selecţionaţi în funcţie de o serie de criterii care vizează riscul de abandon şcolar şi motivele pentru care există acest risc. În fiecare centru vor fi formate cîte două grupe a cîte 15 elevi, respectiv o grupă cu elevi din ciclul primar şi alta din ciclul gimnazial. Elevii cuprinşi în program vor beneficia, în afară de aprofundarea materiilor studiate la şcoală, şi de consiliere psihologică, ceea ce, pe termen lung, va avea un aport substanţial în dezvoltarea lor personală şi în cariera şcolară. Cele cinci centre vor fi dotate cu laptopuri, table interactive, camere digitale, multifuncţionale, TV DVD, UPS şi telefoane fax. Proiectul derulat de CJC are o valoare estimativă de aprox. 500.000 de euro, iar, pentru început, va fi implementat în cele cinci comune constănţene, urmînd a se extinde şi în restul localităţilor.



12