Ideea introducerii portofoliului educaţional al elevilor, care să conţină recomandări din partea profesorilor pentru admiterea la liceu, este considerată utilă de asociaţiile de părinţi, care spun însă că trebuie stabilite criterii clare de evaluare pentru ca aceste documente să fie utile. \"Am discutat, la realizarea proiectelor de lege a educaţiei, şi despre portofoliul educaţional, dar trebuie să stabilim foarte bine criteriile de evaluare a elevilor şi ce ar trebui să conţină, pentru că dacă adunăm doar nişte hârtii, acestea nu spun nimic. Mergând pe principiul descentralizării, de mult timp am susţinut introducerea admiterii, dar există posibilitatea ca unele licee să nu-şi dorească organizarea acestui examen, aşa că trebuie stabilit şi ce facem în această situaţie. Ca şi metodologie de a accede la o treaptă superioară, a fost şi propunerea noastră\", a declarat preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, Mihaela Gună. Potrivit preşedintelui Federaţiei, ideea introducerii portofoliului este una utilă, însă trebuie stabilită o metodologie clară şi criterii de evaluare pe baza cărora să se întocmească acest dosar. Amintim că ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a propus schimbarea modului de admitere la liceu, astfel încât fiecare instituţie de învăţământ să-şi organizeze admiterea cum consideră că este mai bine, iar elevii să prezinte la examen un portofoliu educaţional, cu recomandări din partea profesorilor. Potrivit ministrului Educaţiei o variantă ar fi ca fiecare liceu să poată să-şi organizeze examenul de admitere aşa cum crede de cuviinţă. Introducerea portofoliului educaţional ar da părinţilor o imagine mult mai clară asupra caracteristicilor elevului.