Portuarii cer respectarea contractelor de muncă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portuarii cer respectarea contractelor de muncă

Social 19 Iunie 2007 / 00:00 644 accesări

Stoparea muncii la negru în porturile româneşti este un flagel bine înrădăcinat, împotriva căruia numai sindicaliştii militează. Deşi a mai scăzut în ultimii ani, numărul celor care lucrează la negru, în special în Portul Constanţa, este în continuare foarte mare. Reprezentanţii formaţiunilor sindicale spun că celor aprox. 5.000 de lucrători portuari li se mai adaugă încă 3.000 de muncitori care lucrează la negru. Cum autorităţile nu şi-au dovedit eficienţa în eradicarea muncii la negru, liderii sindicali de pe platforma portuară constănţeană şi-au făcut propria campanie de combatere a flagelului. În acest sens, Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) filiala Constanţa a trimis, la sfîrşitul săptămînii trecute, două adrese către Inspectoratul Teritorial de Muncă, prin care solicită impunerea respectării contractului colectiv de muncă şi plata orelor suplimentare de către operatorii portuari. Potrivit preşedintelui FNSP Constanţa, Petre Costel, solicitarea s-a făcut ca urmare a unei decizii luate în plenul Adunării Generale a federaţiei. „În cadrul aceleiaşi şedinţe, organizată la sediul FNSP, s-a stabilit şi înfinţarea unui sindicat unic pe operare”, a spus Costel.

În cadrul campaniei de stopare a muncii la negru, anul trecut, reprezentanţii FNSP au organizat un „filtru” la toate cele 10 căi de acces în Portul Constanţa. Rezultatul a fost exact cel aşteptat: marea majoritate a muncitorilor nu aveau legitimaţii care să demonstreze că sînt angajaţi ai vreunui operator şi nici legitimaţii de acces. „Este o practică necinstită de care se fac vinovaţi, în primul rînd, angajatorii. Încercăm să îi convingem pe muncitori să nu mai accepte munca plătită la negru. Portul Constanţa este un loc periculos de muncă. Nu ştii cînd ţi se poate întîmpla un accident şi rămîi al nimănui, muritor de foame. Trebuie să înţeleagă că este spre binele tuturor ca relaţiile de muncă să fie legale”, declara Costel, după efectuarea controlului la porţile de acces în port. Atît operatorii portuari care sînt în legalitate, cît şi muncitorii care sînt angajaţi cu acte în regulă sînt nemulţumiţi de concurenţa ilicită, care le afectează activitatea prin practicarea unui dumping la tarifele de prestări servicii.

Taguri articol


12