Sindicatele afiliate Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) vor să pună mâna pe Portul Constanţa. Până la urmă, adevăratul scop al protestelor de săptămâna trecută din faţa sediului APM Constanţa, iniţiate de FNSP, a ieşit la iveală. În ultimele zile, toată platforma portuară a fost împânzită de manifeste prin care sindicaliştii îndeamnă lucrătorii la un protest ce nu are de-a face cu Portul Constanţa şi cu adevăratele problemele pe care le au angajaţii, ci pur şi simplu cu revendicări de natură politică. În fluturaşul numit „Apel pentru solidaritate”, sindicaliştii FNSP spun că „protestează şi cer desfiinţarea Republicii Mazăre”. Deşi preşedintele FNSP, Mircea Burlacu, a tot declarat în timpul celor trei zile de proteste că nu are nimic cu administraţia locală, „apelul pentru solidaritate” lansat de sindicalişti dovedeşte contrariul. Acest lucru demonstrează încă o dată că Mircea Burlacu şi oamenii săi nu au fost niciodată interesaţi de ceea ce se întâmplă în port, mai precis de combaterea muncii la negru şi a accidentelor, de a lupta pentru încadrarea legală, cu toate grupele de muncă aferente pentru simplii oameni, şi de a încheia contracte sectoriale, naţionale sau la nivel de port. În altă ordine de idei, ieri, FNSP a anunţat că joi, 29 mai, sindicaliştii vor relua protestele, însă de această dată în faţa sediilor Primăriei şi Prefecturii din Constanţa. Săptămâna trecută, timp de trei zile, câteva sindicate afiliate Federaţiei au protestat împotriva transferului unui pachet de 13% din acţiunile APM Constanţa către autorităţile locale şi a listării pe bursă a unei participaţii de 14% din capital. Reamintim că acţionarul majoritar al APM Constanţa este Ministerul Transporturilor, cu 60% din acţiuni, în vreme ce Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare participaţii de 20%.