Portul Constanţa - \"ieşirea spre lume\" a Kazahstanului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portul Constanţa - \"ieşirea spre lume\" a Kazahstanului

Justiție 23 Noiembrie 2007 / 00:00 600 accesări

Preşedintele Republicii Kazahstan, Nursultan Nazarbaiev, a declarat, ieri, la Bucureşti, că este \"foarte interesat\" de Portul Constanţa, pe care l-a definit drept \"ieşirea spre lume, spre Europa\", părţile română şi kazahă semnînd şi un acord între Compania Naţională a Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa şi cea din Aktau. În cadrul vizitei întreprinse la Bucureşti, Nazarbaiev a discutat despre proiectele Constanţa - Trieste şi Nabucco. Nazarbaiev a accentuat că, în schimbul furnizării către UE şi România a resurselor sale energetice, Kazahstanul aşteaptă ca aceste ţări să răspundă trimiţînd investitori, mai ales în ceea ce priveşte procesarea produselor energetice şi industria extractivă.

”Foarte important a fost pentru noi discutarea aspectelor legate de Constanţa -Trieste. Sîntem foarte interesaţi de porturile de la Marea Neagră”, a adăugat Nazarbaiev, arătînd că, din punctul său de vedere, Constanţa este \"ieşirea către lume, către Europa”. În discuţiile pe tema portului Constanţa, cele două părţi s-au concentrat asupra capacităţii portului de la Marea Neagră de preluare a tranzitului de mărfuri energetice către Europa. „România este cel mai mare partener comercial al nostru. Kazahstanul vede în România un partener stabil\", a spus Nazarbaiev, arătînd că din cele 15 companii mixte din ţara sa, nouă sînt în colaborare cu România.

Oleoductul Constanţa - Trieste i-ar permite României să cumpere ţiţei ieftin din Kazahstan. Lungimea totală a conductei va fi de 1.360 kilometri, din care, pe teritoriul României, 649 kilometri, al Serbiei - 208, al Croaţiei - 423, al Sloveniei - 29 şi al Italiei - 10 kilometri. Oleoductul concurent, Burgas-Alexandropolis, ar urma să transporte petrol rusesc pe teritoriul Bulgariei şi Greciei. Nabucco reprezintă o nouă conductă de transport al gazelor naturale ce va conecta zona Mării Caspice-Orientul Mijlociu şi Egipt via Turcia-Bulgaria-România-Ungaria şi Austria de pieţele din Europa Centrală şi de Vest.



12