România poate deveni o rută comercială majoră, prin portul Constanţa, dar numai dacă implementează câteva modificări legislative, cum ar fi amânarea plăţii de TVA la import pentru toate companiile, indiferent de valoarea produselor care intră în ţară, spun reprezentanţii casei de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC). „România ar putea fi principala poartă de intrare a bunurilor din estul Asiei şi Orientul Mijlociu către Europa Centrală şi de Est. Pentru a-şi maximiza avantajele geografice, România trebuie să facă mai multe modificări legislative esenţiale, pe lângă îmbunătăţirea infrastructurii. Mă refer în principal la amânarea plăţii TVA la import şi la realizarea unui sistem de facilităţi vamale”, spune liderul departamentului de consultanţă fiscală şi juridică al PwC România, Peter de Ruiter, care precizează că, în 2030, China va domina comerţul global şi că una dintre principalele rute comerciale va fi China - Germania, via portul Constanţa. Oficialul PwC mai spune că şi companiile de transport şi logistică vor trebui să se adapteze la noile condiţii de piaţă, avantajul „primului venit” urmând să fie considerabil. „Comerţul internaţional şi-a revenit la nivelul de dinainte de criza economică globală.În anii următori, ierarhiile se vor modifica radical, pe măsură ce economiile emergente vor începe să domine principalele rute maritime şi rutiere”, explică de Ruiter.