Portul Constanţa îşi dezvoltă infrastructura

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portul Constanţa îşi dezvoltă infrastructura

Eveniment 25 Septembrie 2013 / 00:00 964 accesări

Portul Constanţa reprezintă un obiectiv foarte important pentru economia românească şi cea a UE. Pentru optimizarea traficului de mărfuri şi promovarea unui transport durabil şi eficient, dar şi pentru creşterea mediului de afaceri, reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) au înţeles că punctul-cheie este o infrastructură competitivă. În acest sens, autorităţile vor investi într-un proiect pentru scăderea timpilor de călătorie şi descongestionarea traficului feroviar, generat de dezvoltarea activităţii în sectorul fluvio-maritim. Recent, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial - Transport 2007-2013 din Ministerul Transporturilor şi CNAPMC au semnat contractul pentru acordarea finanţării nerambursabile a proiectului „Dezvoltarea capacităţii feroviare în Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanţa”. Investiţia cuprinde realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanţa, care va asigura deservirea optimă şi unitară a actualilor şi viitorilor operatori portuari. În prima etapă se vor executa liniile de căi ferate care deservesc actualii operatori, pe baza previziunilor de trafic până în anul 2020. „Ţinând cont că traficul pe Dunăre s-a mărit, este nevoie de extinderea capacităţii de transport pe calea ferată. În acest sens, se vor construi noi linii de cale ferată până în zona fluvio-maritimă unde vin barjele. Acestea vor avea, însumate, circa 14 kilometri”, a declarat directorul comercial al CNAMPC, George Vişan. Valoarea totală a proiectului este 94.779.144 lei, din care valoarea totală eligibilă este 60.007.551 lei. Antreprenorul general este asocierea dintre SC Consal Trade SRL - SC Livarom PREST SRL - SC Elcomex IEA SA şi SC VIO TOP SRL, consultant fiind asocierea dintre Systra SA - SC Metroul SA Bucureşti. Termenul de finalizare asumat de constructor este sfârşitul acestui an, în prezent stadiul fizic al execuţiei lucrărilor fiind de 35%.



12