Portul Constanţa, izolat pe harta economică a UE

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Prin închiderea a mii de km de cale ferată

Portul Constanţa, izolat pe harta economică a UE

Eveniment 09 Aprilie 2011 / 00:00 850 accesări

Asociaţia Industriei Feroviare (AIF) din România a trimis, ieri, preşedintelui Traian Băsescu, o scrisoare deschisă în care se face apel la instituţia prezidenţială într-o problemă deosebit de importantă pentru România şi UE, atât din perspectiva securităţii naţionale şi europene, cât şi a asigurării continuităţii vieţii economice şi sociale în această Regiune Europeană. “Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) urmăreşte închiderea a aproximativ 1.500 de km linii de cale ferată, fără a supune dialogului public utilitatea prezentă şi viitoare a liniilor propuse spre închidere. Astfel, AIF a solicitat MTI, la 31 martie 2011, organizarea unei dezbateri publice pe tema utilităţii liniilor ce urmează a fi închise traficului feroviar de marfă şi/sau călători. Din păcate, am constatat dorinţa MTI de a închide imediat aceste linii, cu orice preţ, fără o consultare prealabilă a tuturor factorilor implicaţi, atât timp cât proiectul de Hotărâre de Guvern a fost inclus în discuţia Comisiei de Dialog Social din cadrul Ministerului în plină perioadă legală de transmitere a observaţiilor şi comentariilor”, arată, în scrisoarea deschisă, secretarul general AIF, Ştefan Roşeanu. Argumentaţia AIF este următoarea: “Listele făcute publice privind închiderea liniilor de cale ferată includ linii din staţii de pe traseul Coridorului IV Paneuropean (Axa Prioritară 22 a UE şi Coridorul VII de Marfă), obiectiv prioritar de investiţii pentru România şi UE. Închiderea acestor linii va reduce dramatic volumul de transport, conducând în ultimă instanţă la izolarea Portului Constanţa şi a României pe harta economică a UE. Toate investiţiile în creşterea vitezei de transport şi a siguranţei traficului se vor dovedi inutile în contextul în care încrucişările de trenuri vor fi dificil de realizat, ceea ce va conduce la reducerea capacităţii de transport feroviar şi îndepărtarea navelor de transport de marfă de Portul Constanţa”.



12