Autorităţile Portului Rotterdam au întocmit o statistică a porturilor europene din punctul de vedere al traficului de mărfuri în anul 2006. Cifrele arată că Portul Constanţa se situează pe locul IX în Europa, cu un trafic total de 57,1 milioane tone. Pe primul loc al acestui top al porturilor este clasat Rotterdam, care, în 2006, a înregistrat un trafic de aprox. 380 milioane tone, iar pe următoarele patru locuri se situează Antwerp, cu 167 milioane tone, Hamburg cu 135 milioane tone, Marsilia cu 100 milioane tone şi Amsterdam, cu 84 milioane tone. Potrivit aceleiaşi statistici, Portul Constanţa a înregistrat un salt de trei poziţii comparativ cu anul 2005, ceea ce înseamnă că afacerile sînt în creştere. Mai mult, operatorii portuari cu experienţă sînt de părere că această tendinţă se va menţine cel puţin şi în următorii doi ani. Astfel, este posibil ca din 2010, concurenţa celorlalte porturi din bazinul Mării Negre s-ar putea să diminueze tendinţa de majorare a traficului de mărfuri. Pentru a preîntîmpina acest fenomen, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a demarat mai multe proiecte, ce vizează dezvoltarea infrastructurii şi care vor ajuta la dinamizare şi fluidizarea traficului de mărfuri prin port.
În ceea ce priveşte traficul de containere, deşi în 2006, Portul Constanţa a înregistrat creşteri semnificative, totuşi acesta nu se regăseşte printre primele 14 porturi ale Europei. Cu puţin peste un milion de TEU-uri, portul românesc se află la mare distanţă de primele trei porturi europene: Rotterdam, Hamburg şi Antwerp, care au realizat, anul trecut, un trafic de 9,690, 8,862, respectiv 7,018 milioane de TEU-uri. Cu toate acestea, Portul Constanţa se află pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte procentul de creştere a traficului de containere, astfel că în scurt timp, acesta are mari şanse să depăşească traficul din ultimul port aflat în clasament, Pireu, care a înregistrat în 2006 1,386 milioane TEU-uri. Conform statisticilor internaţionale, primul loc în lume la traficul total de marfă revine Portului Shanghai, care a realizat o cifră de 537 milioane tone.