Portul Constanţa nu e de vânzare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Olandezii doar ne sprijină. Nu ne cumpără!

Portul Constanţa nu e de vânzare

Eveniment 19 Septembrie 2012 / 00:00 1559 accesări

Portul Constanţa se va dezvolta în baza experienţei olandezilor, după ce Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPMC) va încheia un protocol de colaborare cu Portul Rotterdam. Un prim pas în acest sens a fost făcut luni, când directorul Companiei, Decebal Şerban, a avut o întrunire cu ambasadorul Olandei în România, Johannes Hendrik Mattheus van Bonzel. Oficialităţile române au ţinut să clarifice aspectele acestei colaborări, mai ales că, în ultima vreme, unii politicieni şi analişti economici au lansat ipoteza vânzării Portului Constanţa către olandezi. Portul ar fi fost, în opinia lor, monedă de schimb pentru acceptarea României în spaţiul Shenghen, Olanda fiind ţara care se opune acestui lucru. Potrivit directorului CNAPMC, Decebal Şerban, parteneriatul cu olandezii nu prevede vânzarea portului, ci se va baza, iniţial, pe un schimb de experienţă în ceea ce priveşte administrarea unui port maritim. Odată protocolul semnat, echipe ale CNAPMC vor vizita Portul Rotterdam şi vor învăţa din experienţa colegilor lor străini în ceea ce priveşte modul în care se poate dezvolta eficient o astfel de instituţie strategică. „În ultima vreme, au fost discuţii referitoare la vânzarea Portului Constanţa. Nu se vinde... Cel puţin pentru o bucată de vreme! Ambasadorul Olandei nu şi-a manifestat nicio intenţie de a cumpăra Portul. România doreşte să-l scoată pe bursă, cu 5% din acţiuni. Dorinţa celor din Rotterdam este doar de colaborare”, a explicat Decebal Şerban. În plus, directorul Companiei susţine că vânzarea portului sau a unui segment ar fi complet ilegală. Pe vremea fostului ministru al Transporturilor Anca Boagiu, în 2011, a mai fost semnat un astfel de protocol de colaborare cu Portul Rotterdam. Conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa susţine însă că nu ştie ce prevede deoarece informaţiile sunt confidenţiale. Potrivit directorului CNAPMC, preocuparea cea mai mare de acum este finalizarea master-planului (echivalentul unui plan urbanistic) Portului, care cuprinde, printre altele, principalele sectoare ce trebuie dezvoltate, dar şi reînfiinţarea liniilor de transport feroviar.



12