Porturile Midia şi Constanţa, dragate de o companie cu o istorie interesantă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Porturile Midia şi Constanţa, dragate de o companie cu o istorie interesantă

Social 26 Iulie 2017 / 13:47 2478 accesări

Astăzi, 26 iulie 2017, a început dragajul de întreținere în porturile maritime românești. Prima navă de dragaj lucrează în Portul Midia, pe șenalul de intrare în port. Durata estimată necesară pentru realizarea acestor lucrări în Portul Midia este de 15 zile, urmând apoi ca dragajul să continue în Portul Constanța. Ultimele lucrări de dragaj de întreținere în porturile maritime au fost realizate în anul 2008.

Execuția operațiunilor de dragaj de întreținere se realizează în vederea aducerii la cota corespunzătoare a adâncimilor pe zonele propuse din porturile Constanța și Midia. Lucrările de dragaj de întreținere sunt cuprinse și în Master Planul Portului Constanța, ca proiect pe termen scurt necesar pentru a îmbunătăți accesul în porturile Constanța și Midia, precum și pentru a crește siguranța în arealul portuar. De asemenea, procedurile privind dragajul de investiție sunt în derulare, estimându-se ca în perioada următoare să fie lansată licitația în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

În acest moment, operaţiunile sunt realizate de firma de construcţii Impresa Di Costruzioni ING. E. Mantovani S.P.A., câştigătoare la licitaţia derulată prin SEAP de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța. Valoarea contractului este de 10.939.635,25 lei (fără TVA), durata fiind de 12 luni. Firma este din Padova şi a realizat multe dintre lucrările importante din această regiune. Potrivit trevisotoday.it şi opzionezero.org, unul dintre managerii companiei şi preşedintele Piergiorgio Baita au fost implicaţi, alături de reprezentanţi de marcă a peste 15 firme, într-un imens scandal privind suspiciuni de corupţie în legătură cu anumite contracte cu statul, evaziune fiscală, mită, spălare de bani, etc. Aceştia au fost arestaţi în 2013 de Garda Financiară, iar conducerea companiei a fost preluată de Carmine Damiano.

Compania nu este la prima încercare de a intra pe piaţa construcţiilor din România. În martie 2017, a depus, în cadrul procedurii de achiziție publică "Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lotul 1: Târgu Mureș - Ungheni și Drum de legătură - relicitare", o ofertă pentru sectorul de autostradă Tg. Mureș Ungheni și a drumului de legătură, parte a autostrăzii Transilvania, la bătaie cu Hidrocontrucţia – Sinohydro, o asociere chinezo-română. Companie de stat chineză are o cifră de afaceri de 20 miliarde de dolari, din care 6 miliarde de dolari veniți din contracte în afara Chinei.



12