Posibilă autostradă... public-privată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Posibilă autostradă... public-privată

Eveniment 28 Iunie 2012 / 00:00 466 accesări

Conectarea zonei de sud-vest a României, care va deveni pol al industriei auto, de reţeaua naţională de autostrăzi, inclusiv printr-o autostradă în parteneriat public-privat, reprezintă o prioritate pe termen scurt a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, după cum a declarat secretarul general adjunct al instituţiei, Horaţiu Buzatu. În sud-vestul României sunt amplasate atât cele două uzine auto din România - Dacia Piteşti şi Ford Craiova, dar şi alţi producători din industria auto. „România are potenţial de creştere foarte important, media de maşini la mia de locuitori este foarte departe de media europeană, suntem în coada clasamentului în Europa. Având în vedere acest lucru, infrastructura actuală nu rezistă, nu poate absorbi, satisface necesităţile producătorilor şi nici necesităţile cetăţenilor deţinători de automobile”, a afirmat Buzatu. El a arătat că, în zona de sud-vest a României se prefigurează crearea unui pol al industriei auto, în condiţiile în care pe lângă uzinele Dacia şi Ford funcţionează mulţi producători din domeniul auto, precum Pirelli sau IAC Drăgăşani. „Infrastructura în această zonă este subdezvoltată, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi. De aceea gândim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi, pentru că se produce mult în această zonă. Finanţarea s-ar putea rezolva prin investiţii în parteneriat public privat, poate vom vedea apariţia primei autostrăzi private în zonă. Eu sprijin intens această idee”, a adăugat Buzatu. Până la construcţia unei autostrăzi în zonă, în noiembrie va fi finalizat, potrivit reprezentantului MTI, podul peste Dunăre, lucrându-se totodată la modernizarea a 40 de kilometri ai şoselei care face legătura între Calafat şi Craiova, de circa 80 km. Oficialii MTI nu ştiu dacă de sâmbătă se va putea circula pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. „Se lucrează, cred, într-un ritm mai susţinut decât s-a lucrat vreodată. Ştiu că există voci care spun că nu se va preda pe 30 iunie. Sigur că sunt nişte păreri. Unii spun că se va preda, alţii că nu se va preda. Realitatea este în teren şi se lucrează foarte intens”, a declarat Horaţiu Buzatu.



12