Poşta face prejudicii, românii plătesc

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
A plătit degeaba mai multe curse aeriene

Poşta face prejudicii, românii plătesc

Social 09 Ianuarie 2012 / 00:00 649 accesări

Datoriile Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) au fost şterse cu buretele, fiind plătite, practic, din buzunarele fiecărui cetăţean, în condiţiile în care numai în 2008, acestea erau de aproximativ 300 de milioane de euro. În anii trecuţi, au fost făcute investiţii de peste o sută de milioane de euro pentru modernizarea Poştei, iar investiţiile continuă, însă nimic nu garantează că Poşta va deveni o companie de stat profitabilă pentru societate şi nu pentru cei care stau la cârma ei. În plus, pentru a reduce cât mai mult costurile, ca o soluţie de urgenţă, Guvernul a găsit eficient să disponibilizeze peste 20% din personal. Acum, Poşta este în căutarea unui investitor care să devină acţionar minoritar, iar până pe 25 ianuarie va fi selectat consultantul care trebuie să găsească investitorul. Totodată, CNPR vrea să îşi mărească şi capitalul până la jumătatea lunii aprilie. Dacă, singuri, românii nu sunt în stare să conducă o companie, atunci, deşi în calitate de acţionari minoritari, austriecii, belgienii, germanii, italienii, suedezii şi englezii şi-au manifestat interesul pentru compania “noastră”. Ceea ce înseamnă că profit se poate înregistra, dacă strategia este una bine gândită şi corect aplicată. Chiar şi aşa, CNPR a încheiat contracte păguboase. Potrivit unui raport al Curţii de Conturi pe anul 2010, valoarea estimativă a erorilor/abaterilor constatate la nivelul Poştei Române însumează peste 89,8 milioane de lei.

PREJUDICIU DE 41 MILIOANE DE LEI Controlul efectuat a depistat printre altele contracte păguboase încheiate de conducerea Poştei. Un exemplu este cel încheiat în 2008 cu Blue Air, în care s-au plătit în mod nelegal servicii de transport aeriene neefectuate, producându-se un prejudiciu estimat la aproximativ 40,8 milioane de lei. Această sumă a fost achitată de Poştă pentru două avioane tarifate în plus, pentru perioada de derulare efectivă a contractului, respectiv septembrie 2008 – februarie 2011, fără a lua în considerare structura costurilor operaţionale pe aeronavă. De asemenea, în raportul Curţii de Conturi este specificată şi pierderea unei linii de credit de la BERD de 50 de milioane de euro, în care plătise peste 7,7 milioane de lei. Alte contracte păguboase ale CNPR sunt cele încheiate cu Promotional Service pentru servicii de întreţinere şi reparaţii şi cu Alfa Medical Center SRL pentru servicii medicale.

Taguri articol


12