Şi Poşta Română face parte dintre companiile de stat care vor avea management privat. Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a anunţat că va angaja un consultant internaţional specializat pentru privatizarea Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), care va fi realizată prin majorarea capitalului social cu cel puţin 20%, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern. Consultantul internaţional special va putea face propuneri de modificare şi completare a strategiei de privatizare. Cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului pentru consultantul internaţional şi a componentei variabile a onorariului, aferentă plăţii din valoarea totală a tranzacţiei de care beneficiază CNPR, cheltuielile pentru plata unor firme de avocatură angajate de MCSI, precum şi cele pentru pregătirea şi realizarea privatizării, inclusiv cele legate de publicitate, vor fi suportate de către companie, precizează proiectul de act normativ. Proiectul prevede că procesul de privatizare se va face prin majorarea capitalului social prin aport de capital privat, în cadrul căreia va fi oferit spre subscriere investitorilor un pachet de acţiuni nou emise, urmare a majorării cu minim 20% a capitalului social existent al CNPR. Totodată, proiectul de act normativ prevede constituirea unei comisii de acceptanţă a procesului de privatizare, a unei comisii de pregătire, coordonare şi monitorizare a procesului de privatizare şi a secretariatelor tehnice aferente, principalele atribuţii a comisiei de acceptanţă a procesului de privatizare şi componenţa acesteia. Potrivit Memorandumului cu FMI, autorităţile se angajaseră să găsească, până la sfârşitul lunii iunie 2012, un investitor strategic care va prelua 20% din acţiunile CNPR, în urma unei majorări a capitalului social. Termenul iniţial pentru privatizarea Poştei Române, prin majorare de capital social, era sfârşitul lunii martie 2012. CNPR şi-a diminuat pierderile considerabil în ultimul an, de la 28 de milioane de euro în 2010 la 4,3 milioane euro la finele anului 2011. În ianuarie 2012, compania a raportat un profit brut de 1,4 milioane de euro, cu 16,6% mai mare decât cel înregistrat în luna decembrie a anului precedent.