Poşta Română a rămas fără furnizori de energie electrică licențiați, după ce aceştia au declinat Acordul-cadru agreat inițial cu CNPR, refuzând să semneze contracte subsecvente cu instituția, afirmând că sunt în imposibilitatea susținerii tarifelor ofertate, a anunțat, joi, CNPR, într-un comunicat de presă. Cu alte cuvinte, preţurile oferite de Poştă sunt prea mici. În acest context, Poșta Română susține că analizează toate posibilitățile de a rezolva cât mai rapid această situație și își rezervă dreptul de a-i acționa în instanță pe cei trei promitenți furnizori pentru nerespectarea prevederilor Acordului-cadru de furnizare a energiei electrice, în vederea recuperării eventualelor prejudicii financiare.
Potrivit sursei citate, furnizarea energiei electrice pentru subunitățile poștale începând cu luna mai 2016 ar fi trebuit să fie asigurată conform Acordului-cadru încheiat între Poșta Română (în calitate de Promitent - Achizitor) și trei furnizori licențiați de energie electrică (în calitate de Promitenți - Furnizori), respectiv: S.C.Tinmar Energy S.A., S.C. Elsaco Energy S.R.L. și E.ON Energie România S.A. "Acordul-cadru a fost încheiat pentru o perioadă de 4 ani, cu 4 contracte subsecvente acestuia, fiecare pentru perioade egale de timp, de câte 12 luni calendaristice, urmând ca atribuirea contractelor subsecvente se fie efectuată în cascadă. Având în vedere faptul că S.C. Tinmar Energy S.A. s-a clasat pe primul loc urmare evaluării ofertelor primite, s-a încheiat cu acest furnizor primul contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, respectiv contractul, nr. 140/3119/23.05.2016, cu intrare în execuție începând cu 15.08.2016, orele 00.00, și ajungere la termen în 14.08.2017, orele 24.00, contract care a fost derulat integral. Ca urmare a demersurilor repetate inițiate de Poșta Română cu fiecare dintre cei trei Promitenți furnizori de a încheia cel de al doilea contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, începând cu data de 15.08.2017 fiecare dintre aceștia au transmis în mod oficial că nu doresc semnarea acestui contract, motivând acest fapt prin imposibilitatea susținerii tarifelor ofertate conform Acordului-cadru incheiat in 2016, datorită modificărilor survenite la nivelul pieței de energie electrică", se arată în comunicatul citat.
În acest context, Poșta Română a informat Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) despre imposibilitatea încheierii unui contract cu niciunul dintre cei trei furnizori concurențiali, solicitând dispunerea de către reglementator a preluării de către furnizorii de ultima instanță (FUI) a celor 1.719 puncte de consum ale CNPR, începând cu data de 15 august 2017, ora 00.00. "Astfel, din data de 15.08.2017, subunitățile poștale au fost preluate de către furnizorii de ultimă instanță, urmând ca, în conformitate cu prevederile "Regulamentului de preluare de către furnizorii de ultimă instanță a locurilor de consum ale clienților finali care nu au asigurată furnizarea energiei din nicio altă sursă, aprobat prin Ordinul ANRE NR. 12/2017", CNPR să încheie contracte de furnizare cu FUI până la încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu un furnizor concurențial", menționează CNPR.