Posturile din sănătate ar putea fi deblocate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal

Posturile din sănătate ar putea fi deblocate

Sănătate 13 Ianuarie 2012 / 00:00 587 accesări

Sănătatea ar avea toate şansele să facă din nouă angajări pe specialităţile deficitare în următoarea perioadă, cu unele condiţii. Posturile vacante ar putea fi deblocate, angajările urmând să poată fi făcute cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate, potrivit proiectului de hotărâre supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Sănătăţii (MS), până pe 10 februarie. Prevederile din proiectul de hotărâre privind ocuparea posturilor vacante din sistemul sanitar se aplică MS şi unităţilor din reţeaua ministerului, indiferent de modul de finanţare, şi ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, unităţilor şi structurilor sanitare al căror management a fost transferat la autorităţile administraţiei publice locale, unităţilor sanitare din subordinea Academiei Române şi Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă. Proiectul de act normativ prevede că în cursul anului 2012 se pot scoate la concurs posturile vacante din sistemul sanitar, cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate, după cum urmează: posturile vacante ale personalului de specialitate medico-sanitar, auxiliar sanitar şi personalului de specialitate din compartimentele paraclinice medico-sanitare, posturile vacante unice ale celorlalte categorii de personal din sistemul sanitar, funcţiilor de conducere şi posturilor vacante din structura direcţiilor de sănătate publică şi a MS. „Prin prezentul proiect de act normativ se creează posibilitatea ca fiecare conducător de unitate să stabilească posturile absolut necesare a fi ocupate prin concurs, în funcţie de situaţia concretă existentă, în funcţie de categoriile de personal absolut necesare şi de posibilităţile financiare existente. Sistemul sanitar are un specific aparte determinat pe de o parte de faptul că activitatea se desfăşoară în mod continuu, şapte zile din şapte, 24 de ore din 24, iar pe de altă parte de necesitatea respectării prevederilor legale în vigoare în domeniul timpului de muncă, al muncii suplimentare şi al compensării cu timp liber corespunzător, lucru imposibil de realizat în condiţiile în care numărul de personal este total insuficient”, se arată în nota de fundamentare care însoţeşte documentul. Iniţiatorii proiectului de act normativ mai precizează că există locuri de muncă în care lipsa personalului de specialitate într-o specialitate sau profil poate determinate nefuncţionalitatea acestuia. Spre exemplu, lipsa medicului în specialitatea ATI face imposibilă desfăşurarea actului operator în oricare din specialităţile chirurgicale.



12