În aceste zile, în stațiunile din sudul litoralului se derulează infotripul organizat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism și Asociația de Promovare Litoral - Delta Dunării pentru reprezentanții din presă. Vineri, jurnaliștii au vizitat stațiunile Neptun, Saturn, dar și Herghelia Mangalia. La conferința de presă de la hotelul Cleopatra din Saturn, la care au participat președintele Asociației de Promovare Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, și primarul Mangaliei, Cristian Radu, s-a discutat despre necesitatea creării unui plan de promovare axat pe ideea de litoral verde - turism de familie, recreere, oportunități de wellness și SPA. ”În Mamaia există deja un brand centrat pe ideea de distracție și cluburi. Este nevoie ca și sudul litoralului să se remarce prin ceea ce poate el să ofere: liniște, relaxare, centre wellness și SPA, pentru ca în ansamblu să avem o ofertă pentru toate tipurile de turiști”, a spus Martin. La întâlnire s-a mai discutat despre necesitatea descentralizării în turism, prin care clasificarea hotelurilor, vilelor și restaurantelor, dar și administrarea plajelor să se facă la nivelul administrației locale. De asemenea, s-a adus în discuție și ideea instituirii unei taxe de promovare pentru sudul litoralului, pe modelul aplicat în Mamaia, pentru a sprijini dezvoltarea și creșterea numărului de turiști din zonă. ”Este greu pentru Primăria Mangalia să facă ce a făcut primarul Constanței pentru Mamaia. În primul rând pentru că bugetul Mangaliei este de zece ori mai mic decât cel al Constanței și pentru că Primăria Mangaliei are în administrare șase stațiuni, nu una”, a explicat președintele Asociației de Promovare Litoral - Delta Dunării. Ea a adăugat că stațiunile din sudul litoralului reprezintă 70% din întregul litoral românesc, potențialul turistic al zonei fiind încă insuficient exploatat, deși se fac investiții din partea hotelierilor.