Pragul pe care l-ar putea depăşi piaţa de media în 2020

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După creşterile înregistrate în 2019

Pragul pe care l-ar putea depăşi piaţa de media în 2020

Economie 20 Ianuarie 2020 / 15:46 1273 accesări

Piaţa de media din România a înregistrat o creştere de 7% în 2019, faţă de anul anterior, ajungând la 487 milioane de euro, potrivit noului raport Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative.

Totodată, agenţia Initiative estimează că piaţa de media din România se va majora cu 5,5% în 2020, ajungând până la 514 milioane de euro, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book.

"Ne aşteptăm ca, la finalul anului 2020, piaţa de media să depăşească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică. Cheltuielile urmează evoluţia consumului de media în tranziţia sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creştere se temperează pe măsură ce economia României încetineşte ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecinţă", spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative, potrivit unui comunicat remis presei.

În 2019, investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluţie pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro. Cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, ajungând la 99,1 milioane de euro, cu un salt de 17% faţă de 2018. De asemenea, a fost un an bun pentru piaţa de OOH, care ajunge la un estimat de 32,2 milioane de euro în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018. Piaţa de radio şi-a continuat trendul ascendent şi în anul trecut, cu o creştere estimată la 10%, atingând valoarea de 28,3 milioane de euro.

Pentru 2020, agenţia Initiative estimează noi creşteri pentru TV (+2,5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114,5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30,6 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 33,8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, investiţiile nete în publicitate au crescut în 2019 cu 5,2% şi se vor majora cu 5,7% în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari. Piaţa globală de TV a fost într-o uşoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanţă (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului şi de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienţă.

În 2019, online-ul continuă să domine piaţa de media globală, atingând cote record din total piaţă, până la 51,5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari. Social media înregistrează cea mai rapidă creştere din online, +25%, peste cifrele generate de video digital (23%) şi search (14%). Search-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari şi 47% din bugetele totale din online.

Piaţa de OOH a înregistrat creşteri semnificative la nivel global (+6,1%), ajungând la cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creştere de 20%.
MAGNA preconizează că evenimentele ciclice din anul 2020 (alegerile din SUA, Olimpiada de vară şi Campionatul European de Fotbal) vor compensa prin aportul suplimentar de bugete, deficitul creat în piaţă de publicitate de încetinirea creşterii economice la nivel global.

Media Fact Book este un raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, un ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. Studiul integral şi informaţiile actualizate pot fi vizualizate şi descărcate în formă digitală de pewww.mediafactbook.ro.



Ştiri recomandate

12