Sezonul estival 2015 va fi mai bun decât cel precedent, asta datorită măsurilor Guvernului de reducere a TVA-ului la 9% pentru pachetele turistice, introducerii voucherelor de vacanță, dar și campaniei de promovare a litoralului derulate de Asociația Litoral - Delta Dunării (ALDD) și Primăria Constanța. Introducerea voucherelor de vacanță este la un pas să devină realitate, în această săptămână fiind pe ordinea de zi a ședinței de Guvern și aprobarea normelor metodologice referitoare la modul în care va funcționa noul sistem. Cel puțin angajații de la stat vor primi în locul primelor de vacanță voucherele, pe care le vor cheltui în destinații turistice din România, litoralul fiind favoritul românilor în sezonul estival, potrivit președintelui ALDD, Corina Martin. ”Așteptăm să vedem pusă în practică reducerea TVA la 9% la pachetele turistice. Acest lucru va facilita vânzarea de pachete turistice (cazare + masă sau cazare + masă + excursii), nu doar cele în regim All Inclusive, la prețuri mai mici”, a spus președintele ALDD. Ea i-a sfătuit pe turiști să se adreseze agențiilor de turism pentru a cumpăra vacanțe, ca să beneficieze de reducerea TVA.
MAI MULTE ZBORURI PE AEROPORTUL DIN CONSTANȚA
Pe lângă cele două măsuri ale Guvernului, campania de promovare derulată de ALDD își propune să atragă mai mulți turiști pe litoralul românesc. ”Am luat deja decizia de a participa în februarie, pentru prima dată, la Târgul de Turism de la Tel Aviv. De asemenea, vom avea în 2015 două zboruri săptămânale Constanța - Tel Aviv, un zbor dinspre Milano cu o companie low-cost, așa că ne deschidem și pentru piața italiană. Suntem în negocieri cu o altă companie pentru o cursă Constanța - Londra”, a spus Martin. Pe lângă zborurile care vor stimula turiștii să aleagă litoralul românesc ca destinație de vacanță, continuă campania de promovare începută de ALDD prin participarea la târguri de turism. ”Lucrăm la un nou film al litoralului românesc și sperăm să ne bucurăm de sprijinul celorlalte primării pentru a aloca un buget de promovare pentru a realiza filmul și pentru organizarea evenimentelor care atrag turiștii pe litoral”, a spus Martin. Ea a adăugat că ar trebui să existe o continuitate la nivel local a acțiunilor de promovare și o bună colaborare între autoritățile locale și ALDD, nu doar din Constanța, ci de pe întregul litoralul.
AVEM NEVOIE DE O PROMOVARE MAI EFICIENTĂ ÎN STRĂINĂTATE
Pentru a crește numărul de turiști care vor ajunge pe litoral, Martin spune că este necesară o promovare mai eficientă a României ca destinație turistică la nivelul autorității publice de stat. ”România are nevoie de o promovare mai eficientă pe piețele externe pentru ca eforturile noastre, ale asociațiilor de promovare, să aibă succes”, a spus Martin. Președintele ALDD a adăugat că mâine va avea loc o primă întâlnire cu ministrul Economiei, Comerțului și Turismului, Mihai Tudose, unde se va discuta despre cum va funcționa promovarea turismului în cadrul Institutului de Comerț Exterior. Pentru a avea o voce comună care să reprezinte industria în dialog cu Guvernul, patronatele din turismul românesc, respectiv Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Federația Industriei Hoteliere din România, Asociația Națională a Agențiilor de Turism, Organizația Patronală a Turismului Balnear și Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural, au pus la punct Alianța pentru Turism.