Deşi la nivelul UE, meseria de navigator este recunoscută ca fiind foarte periculoasă, autorităţile din România nu consideră că marinarii români merită să fie trecuţi în grupa specială de muncă. „În cadrul UE sînt 16 directive care reglementează condiţiile de muncă şi viaţă la bordul navelor, ceea ce înseamnă enorm de mult. Meseria de navigator este cea mai periculoasă din întregul domeniu al transporturilor, dar nu numai. De exemplu, un sudor care munceşte pe o navă, este mai expus pericolului decît unul care munceşte într-un atelier”, a declarat preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu. Navigatorii au fost însă întotdeauna desconsideraţi de statul român, prin urmare nu ar trebui să surprindă pe nimeni faptul că nu au fost luate măsuri pentru uşurarea condiţiilor de viaţă şi muncă a acestora. Pentru ca navigatorii români să poată beneficia de depturile care li se cuvin, reprezentanţii SLN vor realiza un Statut al Marinarului Român, în care se va preciza şi trecerea acestei categorii la grupa specială de muncă. Unul dintre avantajele acestui lucru este faptul că navigatorii vor ieşi la pensie la vîrsta de 50 de ani. „În prezent, marinarii ies la pensie la 64 de ani. Este o vîrstă mult prea înaintată pentru această meserie, pentru că, după 50 de ani, un marinar îşi găseşte cu greu un loc de muncă pe un vas. Ei sînt prea bătrîni pentru a fi angajaţi, dar prea tineri pentru a ieşi la pensie. Diferenţa de 14 ani reprezintă o perioadă foarte grea în viaţa unui navigator. Prin noul statut, noi dorim să schimbăm acest lucru”, a afirmat Mihălcioiu.