Pregătire gratuită pentru absolvenţii picaţi la Bac

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Avalanşă de contestaţii Încă o şansă

Pregătire gratuită pentru absolvenţii picaţi la Bac

Eveniment 10 Iulie 2012 / 00:00 687 accesări

Rezultatele slabe înregistrate la examenul de Bacalaureat din această vară au fost urmate, după cum era de aşteptat, de o avalanşă de contestaţii depuse de candidaţii nemulţumiţi de notele obţinute. Contestaţiile au putut fi depuse la centrele de examinare ieri, în intervalul orar 8.00 - 12.00. La nivelul judeţului nostru, potrivit datelor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, s-a solicitat recorectarea a 2.330 de lucrări, mai puţin faţă de sesiunea de vară a anului trecut, când au existat nemulţumiri în cazul a 2.912 de note. Cele mai multe contestaţii au fost depuse la matematică (899). Pe locul doi s-a situat proba scrisă la limba şi literatura română, unde s-a cerut recorectarea a 793 de lucrări. Contestaţii au mai fost înregistrate şi la disciplinele biologie (279), fizică (153), geografie (85), istorie (59), chimie (44), informatică (9), limba şi literatura maternă, logică şi argumentare şi psihologie (câte două contestaţii) şi la economie, filosofie şi sociologie (câte o contestaţie).

ABSOLVENŢII COLEGIILOR MILITARE LICEALE AU OBŢINUT, LA EXAMENUL DE BACALAUREAT DIN ACEST AN, REZULTATE FOARTE BUNE, PROMOVABILITATEA GENERALĂ FIIND DE 98,5%, POTRIVIT INFORMAŢIILOR MINISTERULUI APĂRĂRII NAŢIONALE (MAPN). POTRIVIT MAPN, DIN TOTALUL DE 272 DE ABSOLVENŢI, DOAR PATRU AU FOST RESPINŞI.

Până pe 12 iulie, comisiile de contestaţii vor recorecta lucrările, urmând ca centrele de examen să afişeze rezultatele finale pe 13 iulie. Reamintim că, la nivelul judeţului Constanţa, promovabilitatea la Bacalaureat înainte de contestaţii este de 45,17%, în scădere faţă de anul trecut când, înainte de contestaţii, procentul de elevi reuşiţi a fost de 57,55%. Astfel, dacă anul trecut judeţul nostru se afla pe locul trei în ceea ce priveşte procentul de promovabilitate, anul acesta a ocupat abia locul 14.

ŞCOLI DE VARĂ PENTRU RESPINŞI Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că unităţile de învăţământ liceal vor organiza cursuri de pregătire pentru elevii care nu au promovat examenul de Bacalaureat. „În acest moment, grija noastră trebuie să se îndrepte către cei care se prezintă la examenul de Bacalaureat în sesiunea din august. Vreau să le atrag atenţia elevilor de liceu că nu şansa este cea care trebuie urmărită, ci pregătirea. De aceea, noi vom veni în sprijinul lor prin organizarea unor cursuri care să-i pregătească suplimentar pentru susţinerea Bacalaureatului”, a declarat ministrul Andronescu. Ea a adăugat că va analiza rezultatele de la Bacalaureat, dar şi admiterea în licee, unde mii de copii intră în clasa a IX-a cu medii sub 5, apoi vor fi luate măsurile ce se impun, nefiind exclusă închiderea unor şcoli cu rezultate foarte slabe. „Nu excludem ideea închiderii unor şcoli care şi anul trecut au avut rezultate slabe la Bacalaureat şi care nu au luat nicio măsură pentru ameliorarea situaţiei. Dar nu vom face nimic decât după o analiză atentă. Stăm blând şi judecăm drept”, a declarat ministrul Educaţiei.

MINISTRUL MUNCII, MARIANA CÂMPEANU, A DECLARAT CĂ, DIN EXPERIENŢA ANULUI TRECUT, ÎN PERIOADA URMĂTOARE NU VA FI UN NUMĂR IMPORTANT DE ABSOLVENŢI DE LICEU CARE SE VOR ÎNREGISTRA CA ŞOMERI, SPUNÂND CĂ BUGETUL ASIGURĂRILOR DE ŞOMAJ AR PUTEA FACE FAŢĂ TUTUROR SOLICITĂRILOR.

Potrivit reprezentanţilor Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), Bacalaureatul diferenţiat ar asigura şanse egale elevilor în ceea ce priveşte evaluarea în funcţie de programa şi curriculumul profilului pe care îl urmează. „Rezultatele evaluării examenului naţional de Bacalaureat de anul acesta confirmă nevoia introducerii subiectelor de tip diferenţiat în funcţie de profil şi filieră, inclusiv la limba şi literatura română”, a declarat preşedintele CNE, Bogdan Petre. El a atras atenţia reprezentanţilor Ministerului Educaţiei cu privire la necesitatea unei reforme reale, structurate, adaptate la realitatea societăţii, care să aibă ca punct de pornire „descongestionarea materiei predate la clasă”.



12