În data de 10 octombrie (miercuri) 2018, reprezentanţii instituției Avocatul Poporului - Biroul teritorial Constanţa, vor fi prezenti în Medgidia şi Cernavodă, la sediul celor două primării pentru a acorda audiențe cetățenilor și pentru a primi petiții. Activitatea se va desfășura la sediul Primăriei Medgidia, începând cu ora 900, şi la sediul Primăriei Cernavodă, începând cu ora 1100.în spațiul pus la dispoziție. Acordarea audiențelor este gratuită, iar pentru cererile adresate instituției Avocatul Poporului nu se percep taxe.Pentru primirea în audiență este necesară programarea, la TEL.0241 550 544, sau la sediul celor două primării. Pentru operativitate, persoanele interesate sunt rugate să se prezinte cu o petiţie din care să rezulte pe scurt problemele cu care se confruntă şi documente justificative, în copie.
Precizăm că instituţia Institutia, Avocatul Poporului , are drept scop apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in raport cu autoritatile publice. Este important de retinut faptul ca legea dispune 6 domenii de activitate, în care poate acţiona Avocatul Poporului. Acestea sunt:
a)drepturile omului, egalitate de şanse între bărbaţi şi femei, culte religioase şi minorităţi naţionale;
b)drepturile familiei, tinerilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap;
c)apărarea, protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
d)armată, justiţie, poliţie, penitenciare;
e)proprietate, muncă, protecţie socială, impozite şi taxe;
f)prevenirea torturii şi a altor pedepse ori tratamente cu cruzime, inumane sau degradante în locurile de detenţie, prin Mecanismul Naţional de Prevenire.
Persoanele care nu pot ajunge în ziua programată, pot veni la sediul Biroului teritorial Constanţa, la programul zilnic de audienţe (excepţie în zilele de deplasări în teritoriu) de luni până joi între orele 9,00-16,00 sau pot trimite petiția prin poșta electronica avpconstanta@avp.ro sau prin poștă la adresa de la sediul biroului din B-dul Tomis nr.51, Constanța.
Instituția Avocatul Poporului contribuie la soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor dintre persoanele fizice și autorități ale administrației publice, prin mediere și dialog, în scopul soluționării problemelor cetățenilor.