Prejudiciu de peste şase milioane de euro la Poşta Română

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Prejudiciu de peste şase milioane de euro la Poşta Română

Justiție 10 Decembrie 2013 / 00:00 596 accesări

Fostul director al Poştei Române, Mihai Toader, şi alte trei persoane din fosta conducere a companiei au fost trimişi în judecată pentru abuz în serviciu, în cazul unor produse informatice cumpărate de la o firmă din Cipru, la un preţ supraevaluat de 12 ori. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) i-au trimis în judecată pe Dan Mihai Toader, fost director general al Companiei Naţionale Poşta Română, Emanoil Lepădatu, fost director executiv economic, Andrei Marinescu, fost director executiv dezvoltare strategică, şi Vasile Bărbuleţ, fost şef al Departamentului IT în CN Poşta Română, toţi fiind acuzaţi de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă calificată. Potrivit rechizitoriului procurorilor, în 2008, Dan Mihai Toader, Emanoil Lepădatu, Andrei Marinescu, în calitate de directori, şi Vasile Bărbuleţ, în calitate de şef departament, „şi-au îndeplinit în mod defectuos atribuţiile de serviciu în contextul organizării şi derulării achiziţiei şi implementării unor produse informatice de la firma Data Tech Business Solutions Ltd Cipru“. Oamenii legii spun că produsele au fost cumpărate la un preţ supraevaluat de 12 ori, în lipsa fondurilor proprii aferente şi fără îndeplinirea în totalitate a obligaţiilor contractuale de către furnizor, a arătat DNA, într-un comunicat de presă. Cei patru inculpaţi ar fi contribuit astfel la obţinerea, de către firma Data Tech, a unui avantaj patrimonial constând în diferenţa dintre preţul de achiziţie a produsului de la producătorul Computer Associates şi preţul de vânzare către Poşta Română, respectiv suma de 6.083.000 de euro.

PREJUDICIU DE 6,5 MILIOANE DE EURO Ulterior, în 5 decembrie 2008, Toader, Lepădatu şi Bărbuleţ au confirmat în scris că serviciile contractate au fost prestate şi acceptate. „Referitor la acest aspect, Curtea de Conturi a constatat neîndeplinirea prevederilor contractuale în ceea ce priveşte implementarea serviciilor în termenul prevăzut în contract. Din probatoriu a reieşit că procesul de implementare a fost finalizat în perioada 2009-2010, iar activitatea a fost finalizată de specialiştii Compartimentului IT din CN Poşta Română SA şi specialişti ai altei firme decât cea cu care a fost semnat contractul“, au mai arătat procurorii în rechizitoriu. Anchetatorii au mai stabilit că achiziţia a fost făcută în condiţiile în care nu era inclusă în bugetul companiei pe anul 2008, acesta fiind modificat ulterior aprobării referatului privind achiziţia. Compania Naţională Poşta Română a precizat că paguba suferită este de 6.583.000 de euro şi că se constituie parte civilă în această cauză.

Taguri articol


12