În timp ce românii plătesc mai puţin pe alimente, băuturi, produse din tutun, mese la restaurant sau cazare la hotel, preţurile articolelor vestimentare, electronicelor şi mijloacelor de transport personal, precum automobile, sunt apropiate de media UE. Indicele preţurilor produselor şi serviciilor de consum este de 59%, aproape cel mai scăzut din Europa. Numai bulgarii plătesc în medie mai puţin decât românii, indicele lor fiind de 51% din media UE. Pe componente, preţurile alimentelor şi băuturilor non-alcoolice reprezintă 67%, în timp ce preţurile la băuturi alcoolice şi tutun reprezintă 64%. Astfel, România are cele mai ieftine alimente, cu excepţia Bulgariei, unde preţurile acestei categorii de produse reprezintă 66% din media europeană. Totodată, în privinţa alcoolului, tutunului, în cazul meselor la restaurant şi cazării la hotel, situaţia se menţine, România şi Bulgaria împărţind ultima poziţie. În privinţa hainelor, electronicelor şi mijloacelor de transport personal, majoritatea ţărilor din UE sunt aproape de media comunitară. Preţurile articolelor vestimentare din România reprezintă 94%, în timp ce electronicele şi electrocasnicele pot fi cumpărate la un nivel echivalent cu 96% din media UE. Automobilele costă 88% faţă de media UE, nivel mai scăzut datorită vânzărilor consistente din producţia autohtonă. În Polonia şi Lituania, media este de 63%, în Ungaria, de 65%, Letonia, 69%, Slovacia, 71%, Cehia, 72%, iar în Estonia, 75%. Cele mai mari preţuri sunt în Danemarca (143% din media UE), urmată de: Finlanda (123%), Luxemburg şi Suedia (120% fiecare), Irlanda (118%), Belgia şi Franţa (112%), Austria (107%), Olanda (106%), Germania şi Italia (104%). Preţurile din Marea Britanie se confundă cu media UE.