MONITOR Planul Primăriei Mangalia de a impune „preţuri recomandate” în pieţele din municipiu a dat roade. Din această săptămână, toţi locuitorii care vor trece pragul pieţei centrale a oraşului vor avea surpriza plăcută de a găsi, pe un monitor de mari dimensiuni, preţuri recomandate la alimentele de bază. „Ideea noastră a fost de a avea în pieţele din Mangalia preţuri cât mai mici la câteva legume şi fructe de bază. Spre exemplu, locuitorii nu vor găsi cartofi cu un preţ mai mare de 1,5 lei/kg. În general, până acum preţul pentru un kilogram de cartofi în Mangalia se vindea cu 2 - 2,5 lei/kg. Alături de cartofi, preţuri recomandate au mai fost incluse, printre altele, pentru ceapă, morcovi sau mere. Cert este că ne dorim să ţinem preţurile din pieţe cât mai jos posibil, pentru că sunt foarte multe persoane care abia îşi duc zilele”, a declarat directorul Serviciului Public Administraţia Domeniului Public şi Privat din cadrul Primăriei Mangalia, Cătălin Cornaci. El a adăugat că monitoare vor fi montate şi în celelalte două pieţe ale oraşului, Saturn şi Sud. Ideea de a avea preţuri recomandate a plecat de la primarul Cristian Radu, care a discutat, în urmă cu mai multe luni, cu producătorii agricoli din Mangalia posibilitatea ca anumite produse de bază să fie comercializate la preţuri reduse.
OBOR În altă ordine de idei, tot în sprijinul producătorilor agricoli, şi nu numai, Primăria Mangalia intenţionează ca din acestă primăvară să amenajeze un obor pe un teren aparţinând domeniului privat al municipalităţii şi care este situat în zona Industrială (lângă Moară). „Oborul se va întinde pe o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi şi va fi destinat atât producătorilor agricoli, cât şi crescătorilor de animale. Amenajarea acestui obor este şi o ocazie pentru producătorii agricoli din localităţile învecinate care au posibilitatea de a vinde produsele direct consumatorilor”, a spus Cristian Radu. Primarul a afirmat, totodată, că prin deschiderea oborului se urmăreşte descurajarea comerţului ambulant şi, eventual, desfiinţarea acestui fenomen. Cristian Radu a explicat că îşi doreşte asta pentru că „mulţi dintre aşa-zişii producători agricoli, care, de fapt, sunt intermediari, vând legumele şi fructele direct pe trotuar şi în zone neamenajate, fără condiţii igienice”.