Prevenirea accidentelor feroviare... în proiect

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Prevenirea accidentelor feroviare... în proiect

Social 01 Octombrie 2009 / 00:00 417 accesări

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vor elabora o hotărîre de Guvern care va reglementa investigarea şi prevenirea accidentelor de pe calea ferată. Proiectul face parte dintr-un pachet de 9 măsuri privind siguranţa circulaţiei feroviare, stabilit de reprezentanţii MTI şi cei ai companiilor feroviare private. La întîlnire au participat, din partea MTI, ministrul de resort Radu Berceanu, subscretarul de stat Constantin Axinia, directorii CFR Marfă, CFR Călători şi CFR SA, precum şi directorii regionalelor şi cei de circulaţie. „S-a stabilit un pachet de 9 măsuri, care va intra în vigoare de la 1 octombrie. Măsurile vor fi urmărite şi coordonate de minister prin Autoritatea Feroviară Română\", a declarat inspectorul-şef al Autorităţii Feroviare Române (AFR), Gelu Dae. Una dintre măsuri vizează reexaminarea competenţelor personalului de la circulaţie, precum şi examinarea psihologică a angajaţilor. „Pînă acum, medicul putea să dea o adeverinţă care stipula că angajatul este apt de muncă, însă cu unele restricţii. De-acum înainte vor putea lucra doar angajaţii apţi şi fără restricţii\", a mai spus Dae. În prezent, procedurile de investigare şi cercetare a accidentelor pe calea ferată sînt stabilite printr-un ordin al ministrului Transporturilor. Iniţiativa Ministerului Transporturilor vine după ce, în ultima perioadă, au deraiat mai multe trenuri. Feroviarii responsabili cu siguranţa circulaţiei care vor fi descoperiţi inapţi psihologic după control vor fi retrogradaţi sau concediaţi. Cu ocazia întîlnirii, ministrul Radu Berceanu, a declarat că bugetul pe 2010 pentru întreţinerea infrastructurii feroviare ar trebui să fie de 1,1 miliarde de lei, în condiţiile în care în acest an suma alocată a fost de 158 de milioane de lei, iar statul ar trebui să subvenţioneze mentenanţa căii ferate. „În toate statele europene există o subvenţie pentru infrastructura feroviară, care ar trebui să fie şi la noi, pentru că din taxa de utilizare a infrastructurii nu se poate întreţine o reţea feroviară atît de mare ca în România\", a explicat Radu Berceanu. Declaraţiile ministrului sînt, însă, contrazise de sindicaliştii din domeniul feroviar. „2009 este al doilea an consecutiv cînd la calea ferată nu s-a dat niciun ban. Nici măcar cît să putem menţine starea infrastructurii la nivelul anilor anterior. Nu să facem reparaţii capitale, dar să păstrăm. În condiţiile astea o să sară trenurile de pe şine ca mărgelele. Dacă premierul Emil Boc voia să facă curăţenie în Guvern, ar fi început cu remainierea lui Radu Berceanu, care a distrus siguranţa feroviară”, a declarat liderul Uniunii Sindicale Feroviarul Constanţa, Vasile Anghel. El a precizat că toţi miniştrii Transporturilor au ignorat cererea sindicaliştilor de a realiza un statut al personalului din CFR, în care să fie incluse şi metodele de evaluare a angajaţilor din sistemul feroviar. „Dacă acest statut ar fi fost realizat, nu ar mai fi fost nevoie de acea hotărîre de Guvern”, a adăugat Vasile Anghel.



12