Cadrele didactice au susţinut, vineri, examenul de suplinire, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa. Deşi s-au înscris 1.088 de candidaţi, la examen s-au prezentat numai 628 de profesori. Testarea a avut loc în patru centre din Constanţa: Colegiul Comercial „Carol I”, Şcoala Generală „Dan Barbilian”, Şcoala Generală „Ferdinand” şi Şcoala Generală „Ciprian Porumbescu”. „Examenul nu a fost nici foarte uşor, dar nici exagerat de greu. Au fost subiecte care puteau fi făcute. Acum aştept să văd ce notă am obţinut. Deocamdată nu ştiu ce post să-mi aleg. Voi aştepta să văd în ce instituţii de învăţămînt sînt disponibile catedre pe profilul meu”, a declarat prof. Mihaela Petre, care îşi doreşte o catedră de mecanică. Nu toate cadrele didactice care au susţinut examenul de suplinire au fost însă de părere că subiectele puteau fi rezolvate. Potrivit unui alt participant la concurs, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, timpul alocat rezolvării subiectelor a fost prea mic, iar cerinţele, prea multe. Primele rezultate sînt afişate pe 23 august, profesorii nemulţumiţi de notele obţinute avînd timp să depună contestaţii la sediul ISJ pînă pe 24 august. Afişarea rezultatelor finale se va face pe 25 august. ISJ a pus la dispoziţia profesorilor suplinitori 2.832 de catedre netitularizabile, dintre care 1.658 sînt posturi incomplete (care nu au norma întreagă de 18 ore pe săptămînă), iar 1.174 sînt complete (782 în mediul urban şi 392 în mediul rural). Posturile vor fi revendicate de către cadrele didactice în cadrul unor şedinţe deschise ce vor avea loc în perioada 26 august - 1 septembrie. Pe lîngă profesorii care obţin note de trecere la examenul de suplinire - peste 5 - posturile de suplinitori vor fi revendicate şi de către 2.056 de profesori care au obţinut note peste 5 la examenele de titularizare din anii 2005-2008. Printre ei se numără şi profesori care au obţinut note peste 7 la titularizare, dar nu au vrut să se titularizeze, preferînd un post de suplinitor, sau nu au primit o catedră în urma repartizării.