Specialiştii IT din cadrul SC RAJA SA Constanţa, dar şi din cadrul mai multor instituţii şi companii de la nivelul judeţului nostru, au asistat, ieri, la prezentarea noilor servicii oferite de Microsoft. „Este vorba despre o suită de comunicaţii unificate care facilitează colaborarea între angajaţii aceleiaşi companii. Conceput pentru companiile care deţin mai multe sedii, aplicaţia uşurează comunicarea şi reduce costurile”, a declarat reprezentantul Microsoft România, Diana Viu. Prezentarea tehnologiilor Unified Communications a avut loc la sediul RAJA în condiţiile în care societatea constănţeană este unul dintre cei mai importanţi clienţi Microsoft din judeţul Constanţa. Pe lângă facilitarea comunicării între angajaţi, tehnologiile Unified Communications pot ajuta companiile să reducă costurile şi să se plaseze pe o poziţie mai bună pentru revenirea economică, transformând modul de comunicare şi maximizând infrastructura de comunicaţii existentă. În funcţie de cât de mare este compania, cheltuielile pot fi reduse chiar şi cu peste 50%. Practic, aceste tehnologii combină telefonia, yahoo messenger şi desktop sharing. Companiile îşi pot diminua cheltuielile directe reducând cheltuielile de călătorie (angajaţii nu mai trebuie să se deplase la sediul din alt oraş pentru o şedinţă, aceasta putând fi organizată online fără niciun cost suplimentar) şi tăind din taxele telefonice şi facturile de telefonie mobilă cu ajutorul comunicaţiilor VoIP bazate pe software. Microsoft Unified Communications oferă două opţiuni de implementare diferite, în funcţie de necesităţile companiei: la faţa locului (asigură o personalizare completă şi dreptul de proprietate) sau găzduit (susţine o scalabilitate - proprietate a unui sistem care arată capacitatea de a suporta corect un volum mai mare de încărcare, sau de a permite extinderea sa – rapidă şi o capacitate de gestionare avansată). De asemenea, se poate opta pentru o combinaţie între cele două modele de implementare.