Alegerile prezidențiale au reprezentat un adevărat efort financiar pentru toate partidele implicate în campania electorală. În acest moment, mai toate formațiunile politice se pot ”lăuda” cu datorii mari ca urmare a unor cheltuieli de campanie mult mai mari decât veniturile pe care le-ar fi putut obține. Practic, alegerile au adus toate partidele și candidații independenți în situația de a cheltui aproximativ 7,2 milioane de euro, adică 32.230.686 de lei, conform cifrelor raportate în mod oficial. Numai primii șase competitori electorali au încheiat campania cu datorii de aproape 4 milioane de euro (17,7 milioane de lei). Social democrații au cheltuit de trei ori mai mult decât veniturile pe care le-au realizat înainte și în timpul campaniei. Cel mai mult au costat ”tipăriturile și materialele promoționale”. Noul PNL, rezultat în urma fuziunii, cumulează atât datoriile vechiului PNL, cât și ale PDL. La aproape toate categoriile de cheltuieli, PNL-PDL a înregistrat cifre mai mici decât PSD-UNPR-PC, cu excepția cheltuielilor cu servicii (801.903 de lei), care au fost duble față de social democrați. De asemenea, PNL se află într-o situație mult mai delicată, pe de o parte față de propriile angajamente, pe de altă parte față de datoriile înregistrate în USL împreună cu PSD. Udrea și Tăriceanu au datorii din campanie de câte aproximativ 100.000 de euro, iar UDMR a cheltuit la prezidențiale 661.654 de lei, în condițiile în care a înregistrat venituri de 612.031 de lei. Campania prezidențială a relevat faptul că eficiența electorală nu depinde în primul rând de sumele de bani investite în timpul campaniei.