Prima fază a celui mai important proiect din istoria Canalului Dunăre - Marea Neagră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Navigație în deplină siguranță

Prima fază a celui mai important proiect din istoria Canalului Dunăre - Marea Neagră

Social 27 Iulie 2016 / 16:06 2793 accesări

Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Werner Hans Lauk: ”Proiectul este de o mare importanță atât pentru transportul naval pe Dunăre, cât și pentru întreaga Românie”.

Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Werner Hans Lauk: ”Proiectul este de o mare importanță atât pentru transportul naval pe Dunăre, cât și pentru întreaga Românie”.

Directorul general al CN ACN, Daniel Georgescu

Directorul general al CN ACN, Daniel Georgescu

Managerul de proiect, Mihai Stanciu

Managerul de proiect, Mihai Stanciu

S-a încheiat prima fază a celui mai important proiect din istoria Canalului Dunăre - Marea Neagră, o investiție care a costat deocamdată peste 60 de milioane de euro, fiind efectuată cu fonduri europene. Este vorba de proiectul „Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii”, al cărui beneficiar este Compania Națională ”Administrația Canalelor Navigabile” (CN ACN). În primă fază au fost modernizate echipamentele şi instalaţiile de la ecluza Agigea - un fir de navigaţie, ecluza Cernavodă - un fir de navigaţie şi ecluza Ovidiu, tot un fir de navigaţie. Reparațiile se impuneau, mai ales că echipamentele și instalațiile datează din anii '70, iar aceste ecluze nu au beneficiat niciodată de modernizări. ”Înainte instalațiile hidraulice cedau, adunam uleiul... Acum s-au redus mai ales cheltuielile cu menținerea și reparația vechilor echipamente, iar din momentul în care se intră în ecluză, operațiunea de ecluzare durează maximum 20 de minute, în timp ce înainte dura 45 de minute”, a explicat directorul general al CN ACN, Daniel Georgescu. Proiectul urmăreşte creşterea siguranței navigației, precum și atragerea de noi fluxuri de mărfuri pentru a fi transportate pe apă. ”Starea tehnică a echipamentelor existente în ecluze avea durata de viață depășită. Modernizarea acestor 3 fire de navigație finalizate în prima fază a proiectului va permite menținerea navigației în deplină siguranță”, a explicat managerul de proiect, Mihai Stanciu, în cadrul unei conferințe care a avut loc miercuri, 27 iulie. Firmele care se ocupă cu lucrările de modernizare sunt și cele care au participat la reabilitarea ecluzei de la Porțile de Fier I, care a fost o sursă de inspirație pentru proiectul din județul Constanța. ”Proiectul este de o mare importanță atât pentru transportul naval pe Dunăre, cât și pentru întreaga Românie. Reabilitarea ecluzelor este opera unui consorțiu format din firme românești și o firmă germană”, a declarat ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Werner Hans Lauk. De la începutul lui iulie au început lucrările aferentei fazei a doua a proiectului, cu o valoare de peste 90 de milioane de euro. ”Lucrările includ firul geamăn de ecluză de la fiecare amplasament din Agigea, Cernavodă și Ovidiu”, a spus Stanciu. Proiectul este finanţat prin Programul Operațional Sectorial - Transport 2007-2013, Axa prioritară 1 - “Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE”, Domeniul Major de intervenție 3 - “Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval de-a lungul Axei Prioritare TEN-T 18”. Implementarea sa se desfășoară două faze.



12