„Prima Mașină“ s-a născut moartă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Prima Mașină“ s-a născut moartă

Economie 27 Octombrie 2015 / 17:03 706 accesări

Vânzările de autovehicule noi în România sunt slabe, în mare parte pentru că programul „Prima Mașină“ s-a născut mort, neavând niciun avantaj față de alte credite, spune președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe - „Am cerut BNR să umble la dobânzi și la perioada de rambursare. Ba mai mult, clientul trebuie să facă şi o cursă de obstacole birocratică. Marea „Primă Mașină“, care viza vânzarea a 16.000 de maşini, a reuşit perfomanţa să vândă vreo 120. Am lansat „Rabla“, prin care vindem 25.000 de maşini, dar pe de altă parte vin 350.000 de vehicule second-hand, deci cum reîmprospătăm parcul auto naţional?“. Potrivit datelor ACAROM, în 2015, la fiecare 7,7 mașini SH înmatriculate s-a vândut doar una nouă. „Avem o piaţă auto foarte slabă. Eu refuz să cred că situaţia va continua la infinit. Este total anormal ca cei doi grei auto din țară, Renault şi Ford, să vândă aici doar 6% din totalul producţiei. Dacă n-am avea activităţi de export în aceste uzine, ar trebui să se lucreze doar două săptămâni într-un an“, mai spune Stroe. Și el, ca și mulți alți industriași, cere infrastructură rutieră și un mod nou de promovare a produselor bazate pe tehnologii și valoare adăugată. Nu în ultimul rând, oficialul ACAROM se arată îngrijorat de intențiile de modificare a Codului Muncii: „Reintroducerea contractului colectiv de muncă, la nivel național, este inutilă, iar diminuarea perioadei de angajare prin concurs este absurdă. Concurența asigură progresul. Noi ce facem, punem bariere?“.

Taguri articol


12