ADAPTARE
Facebook a devenit un adevărat fenomen. Toată lumea comunică pe această platformă de socializare, de la persoane fizice la instituțiile publice. Așa că şi Primăria Constanța s-a înscris în trend şi are, de ieri, oficial, pagină de Facebook. Anunțul a fost făcut de primarul Radu Mazăre, care a explicat că locuitorii municipiului pot primi noutățile oferite de municipalitate pe www.facebook.com/PrimariaConstanta. ”E o platformă prin intermediul căreia vrem să fim mai comunicativi și să aflăm problemele cetățenilor”, a spus Mazăre. Pagina generală cuprinde alte 18 subpagini, la care lucrează aproximativ 20 de persoane, și include o subpagină de anunțuri: www.facebook.com/AnunturiPrimariaConstanta, una de sesizări: www.facebook.com/SesizariPrimariaConstanta, precum și subpagini în care cetățenii se pot informa despre proiectele Primăriei și evenimentele organizate de autoritatea locală. ”În paginile de Facebook ale Primăriei, constănțenii pot găsi toate lucrările publice care se execută în municipiu, fie că vorbim de lucrări de asfaltare, tăieri de copaci, plantări, avarii la rețelele de apă și canalizare și multe altele. De asemenea, cetățenii vor putea afla ceea ce va face Primăria în acest an”, a punctat primarul.
COMUNICARE
La subpagina de sesizări, se pot posta întrebări sau solicitări, iar angajații instituției se vor strădui să ofere răspunsuri cât mai complete și cât mai rapide. Utilizatorii Facebook care vor da ”like” („îmi place”) la noutățile oferite de pagina generală vor primi actualizări de la cele 18 subpagini, iar cei care vor da ”like” numai pentru o subpagină anume vor primi informații strict din respectivul domeniu de activitate. Primarul Radu Mazăre a precizat că, pentru persoanele cu probleme individuale ce țin de competența muncipalității, va fi un pic mai dificil să primească soluții direct pe pagina de internet. Pentru asemenea chestiuni, cetățenii sunt rugați să se prezinte la Primărie. Practic, pe pagina de Facebook nu putem cere informații legate de autorizații sau adeverințe care ne privesc strict personal, ci ne putem informa în legătură cu chestiuni concrete privind lucrările edilitare desfășurate în oraș, redirijarea traficului rutier, perioadele în care se acordă pachetele cu alimente etc.