Primăria se mută din „bordei” în sediu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aliman. De la 1 octombrie

Primăria se mută din „bordei” în sediu

Administrație 14 Septembrie 2011 / 00:00 436 accesări

SPERANŢE Problemele din mediul rural sunt numeroase. Pornind de la lipsa drumurilor, a reţelelor de apă, canalizare, gaze şi chiar electricitate în unele locuri şi ajungând până la lipsa unor spaţii de agrement sau a unor clădiri de interes public care seamănă, în multe dintre cazuri, mai degrabă cu nişte case bătrâneşti sărăcăcioase. Trecând pe lângă sedii ca al Primăriei sau al Poliţiei din unele localităţi îţi vine greu să crezi că în acele „bordeie“ pot munci zi de zi oameni şi că acolo pot fi rezolvate probleme ale locuitorilor din acele comune. Trist, dar adevărat. Românul se adaptează şi munceşte în condiţii care, de multe ori, pot sfida imaginaţia. Nu chiar ca într-un bordei, dar nici foarte departe de această limită, au muncit multă vreme angajaţii Primăriei din comuna Aliman. Înghesuiţi în patru birouri mici, angajaţii administraţiei locale mergeau zi de zi la lucru cu speranţa că într-o zi vor avea şi ei un sediu nou, frumos, cu birouri spaţioase, poate cu aer condiţionat, mobilier nou şi toate cele necesare într-un spaţiu în care ei, angajaţii, trebuiau să răspundă solicitărilor populaţiei. Şi nu au sperat degeaba, pentru că, din 2009, a început să fie construită o nouă clădire pentru Primărie.

CU GREU, DAR E GATA Lucrările au înaintat greoi din cauza crizei, din cauza „atenţiei“ pe care o acordă Guvernul administraţiilor locale care nu au aceeaşi culoare cu a lor. Banii au ajuns greu la constructori. Puţin din bugetul local, puţin de la Consiliul Judeţean Constanţa, lucrările s-au apropiat de finalizare, astfel că, la începutul lunii octombrie, primarul comunei Aliman, Gheorghe Topalu, speră ca angajaţii Primăriei să ocupe noile birouri. Acele birouri spaţioase, în care nu se vor mai înghesui câte trei, patru sau mai multe persoane. Şi mai mult, în loc de patru, sunt 10 birouri plus o sală de şedinţe. Aşa da, vor spune probabil mulţi dintre cei care vor păşi în clădire pe 1 octombrie. „Cred că Primăria este emblema unei comune şi trebuie să avem o clădire reprezentativă, fără a exagera cu nimic. 380 de mii de lei au fost alocaţi pentru construcţia clădirii. Este o clădire nouă, cu parter şi etaj“, a declarat Gheorghe Topalu. Din păcate, ceea ce le va aminti angajaţilor de vechea clădire va fi mobilierul, pe care primarul spune că nu-l poate înlocui momentan. „Legea nu ne permite pentru moment să facem achiziţii. Sper doar că lucrurile se vor mai aşeza şi vom putea cumpăra şi mobilier nou şi tot ce mai e nevoie“, a mai spus primarul.



12