Primăriile, clasificate în funcţie de calitatea serviciilor oferite

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect sub lupa MAI

Primăriile, clasificate în funcţie de calitatea serviciilor oferite

Administrație 08 Septembrie 2012 / 00:00 544 accesări

Performanţele autorităţilor publice locale din toată ţara vor fi monitorizate din luna noiembrie a acestui an. Cum şi de ce? Ei bine, ele vor fi clasificate în funcţie de calitatea serviciilor pe care le oferă cetăţenilor printr-un sistem de monitorizare care va fi dezvoltat de Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), în cadrul unui proiect derulat cu fonduri europene, în valoare de 7,58 milioane lei, fără TVA. Acest proiect prevede realizarea unui set de indicatori de performanţă pentru şase servicii comunitare de utilităţi publice. Este vorba despre alimentarea cu apă şi canalizare, alimentarea cu energie termică, gestiunea deşeurilor, transportul public şi iluminatul public. Pentru fiecare dintre cele şase servicii publice vor fi stabiliţi între cinci şi şapte indicatori de performanţă care vor viza accesibilitatea, calitatea, continuitatea, adaptabilitatea, universalitatea, eficienţa şi transparenţa serviciilor publice. De asemenea, prin sistem vor fi colectate şi date referitoare la costurile celor şase servicii publice. Informaţiile vor fi introduse de autorităţile publice locale într-o aplicaţie informatică care va fi realizată în cadrul proiectului şi care va fi gestionată ulterior de MAI. Evident că va urma o serie de rapoarte privind calitatea serviciilor publice oferite de autorităţile locale, însă partea bună este că ele vor fi accesibile şi publicului larg, astfel că oamenii interesaţi vor putea compara performanţele autorităţilor locale.

AJUTOR PENTRU PRIMARI Ideea în sine este foarte bună pentru că primarii şi cei ce conduc administraţia publică locală vor fi impulsionaţi să fie cât mai performanţi dacă nu vor să fie în coada unui astfel de clasament. Sistemul de monitorizare va permite autorităţilor locale să identifice zonele vulnerabile şi să formuleze strategii eficiente şi măsurabile de dezvoltare. Pentru început vor fi colectate date din 41 de municipii reşedinţe de judeţ şi din alte 41 de oraşe din toate judeţele, precum şi din municipiul Bucureşti şi cele şase sectoare ale capitalei. Ulterior se va încerca, printr-un act normativ, introducerea unei obligatitivităţi pentru autorităţile publice de a furniza date pentru sistemul de monitorizare, urmând ca acesta să fie extins la nivelul întregii ţări.



12