Primarul comunei Cumpăna, la bilanţ

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Primarul comunei Cumpăna, la bilanţ

Administrație 14 Februarie 2011 / 00:00 1621 accesări

Primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju, a prezentat, sâmbătă, locuitorilor din comună, raportul de activitate pentru anul 2010. Peste 200 de locuitori din comună au fost prezenţi la Căminul Cultural pentru a afla cum au fost cheltuiţi banii lor în anul care a trecut. ”Anul 2010 a fost unul atipic nu numai pentru comuna Cumpăna, ci şi pentru întreaga Românie. Cu toţii ne-am confruntat cu o criză economică şi socială ale cărei manifestări au provocat consecinţe greu de contracarat. În acest condiţii mai mult decât dificile, activitatea Primăriei Cumpăna a trebuit să se adapteze noilor realităţi economice. Bugetul de venituri şi cheltuieli a fost astfel structurat încât să acopere principalele direcţii de investiţii în infrastructură, iluminat public, asistenţă socială, siguranţa cetăţeanului, cultură, sănătate şi învăţământ, în condiţiile în care conturile Primăriei Cumpăna au fost blocate”, a declarat Mariana Gâju. Potrivit acesteia, bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2010 a fost de peste 17,6 milioane lei. El a fost structurat în aşa fel încât să poată fi asigurate salariile cadrelor didactice, indemnizaţiile persoanelor cu handicap, ajutorul social şi ajutoarele pentru persoane defavorizate. Potrivit primarului, 40% din bugetul local aferent anului 2010 au fost veniturile proprii, restul sumelor fiind din cote şi sume defalcate, subvenţii de la bugetul de stat sau sume de la Uniunea Europeană. ”Sumele alocate şi achitate pentru investiţiile din comună au depăşit 5,4 milioane lei. Împreună cu angajaţii Primăriei, am lucrat la proiectele cu fonduri europene. Nici nu ştiţi cât de greu se obţin aceste fonduri. Acolo unde s-au dat bani pentru dezvoltare, în orice domeniu, a fost prezentă şi Primăria Cumpăna”, a spus Mariana Gâju. Ea a afirmat că pentru buna desfăşurare a activităţii de salubrizare a comunei Cumpăna, s-a înfiinţat, în subordinea Consiliului Local Cumpăna, societatea comercială ”Salubrizare şi Gospodărie Cumpăna” SRL, care a preluat o parte din salariaţii disponibilizaţi. ”A fost un an foarte greu, mai ales în urma faptului că Guvernul prin deciziile luate a adus salariile funcţionarilor din primărie la puţin peste 500 de lei. Cu toate aceste “ciuntiri” salariaţii Primăriei Cumpăna îşi îndeplinesc în continuare atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, dovadă stând proiectele realizate, aflate în derulare, sau în fază de aprobare”, mai spus Marian Gâju. Primarul a afirmat că, începând cu ianuarie 2011, s-au început activităţile de înfiinţare a Poliţiei Locale, prin preluarea posturilor, a personalului şi a dotărilor Serviciului de Poliţie Comunitară, care avea 12 angajaţi. ”Poliţiştii locali vor avea atribuţii în domeniile de ordine şi linişte publică şi paza bunurilor, în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, în domeniul disciplinei în construcţii şi afişajului electoral, al protecţiei mediului, al activităţilor comerciale şi al evidenţei persoanelor”, a afirmat primarul comunei Cumpăna. În ceea ce priveşte bugetul pentru 2011, potrivit primarului, acesta va fi de 32,6 milioane lei. ”Este un buget bun, care sper că ne va fi suficient să putem finaliza investiţiile pe care le avem. Creşterea bugetului se datorează multitudinii de proiecte pe care le avem în derulare”, a precizat Mariana Gâju.



12