Dacă, anul trecut, despre elevii de clasele I și a II-a am putut spune, pentru a câta oară în ultimii 25 de ani, că au fost o generație de sacrificiu, micii elevi care au ajuns acum în clasa a III-a se află într-o situație similară cu cea de anul trecut. Nu au la dispoziție manuale adecvate noii programe școlare, așa că, la fel ca o bună parte din anul școlar trecut, învață folosind fișe de lucru și texte-suport din manualele deja depășite. Asta pentru că, deși Ministerul Educației a lansat licitațiile publice pentru manualele de clasa a III-a, contestațiile depuse au întârziat procedurile, așa că elevii de clasa a III-a au rămas și în acest an fără cărți. Singurele manuale care vor ajunge mai devreme la elevi sunt cele de Limba modernă engleză și franceză, de Religie ortodoxă și cel de Arte vizuale și abilități practice, pentru care învățătorii au dat comenzi deja și vor ajunge în școli după 12 octombrie. ”Manualele publicate de minister sunt în concordanță cu programa școlară, sunt atractive pentru cei mici. Învățătorii îl vor folosi doar pe cel de la Desen, celelalte fiind utilizate la ore de profesorii de specialitate. La restul disciplinelor, învățătorii vor lucra la fel ca și anul trecut, fie folosind texte-suport din manualele vechi, fie folosind diferite fișe de lucru”, a explicat inpectorul școlar pentru învățământ primar din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța, prof. Mihaela Anghelescu. Ea a subliniat că învățătorii sunt pregătiți să lucreze în acest mod, respectând și urmărind conținuturile din programă, nu manualul. ”Sigur că manualul este util, pentru că elevii de vârstă mică au nevoie de repere vizuale, însă, până la publicarea celor noi, el va fi suplinit de suportul vechi sau de alte materiale gândite de învățători și părinți. Însă manualul este doar o resursă în actul didactic. Cum este o situație care nu depinde de noi, vom încerca să ne descurcăm în condițiile acestea până la rezolvarea problemei”, a precizat prof. Anghelescu.
sugestii articole: