Primii paşi pentru înfiinţarea Registrului fiscal

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Primii paşi pentru înfiinţarea Registrului fiscal

Economie 10 Mai 2008 / 00:00 542 accesări

Toate instituţiile care au cont deschis la trezorerie vor transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF), pînă în 20 mai, lista impozitelor, taxelor şi tarifelor cu caracter fiscal şi nefiscal pe care le gestionează, pentru întocmirea Registrului fiscal, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Finanţelor. În paralel, instituţiile aflate în subordinea sau sub coordonarea autorităţilor şi instituţiilor publice centrale vor transmite autorităţilor de resort aceleaşi date. Ulterior, MEF va analiza concordanţa între datele centralizate comunicate prin intermediul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi cele transmise de unităţile aflate în subordinea sau în coordonarea acestora după care le va înscrie în Registrul fiscal. Informaţiile care trebuie comunicate vizează toate taxele, tarifele, comisioanele sau onorariile utilizate, mai exact denumirea fiecărei taxe percepute, baza legală care instituie taxa respectivă, nivelul taxei, plătitorul, bugetul sau bugetele care încasează taxa şi codul IBAN în care se încasează. De asemenea, trebuie precizată entitatea juridică care gestionează aceste taxe şi sumele care au fost astfel încasate în anul 2007. Ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, a arătat, recent, că oricine va modifica vreun act normativ privind fiscalitatea va fi obligat „să publice pe site-ul Registrului fiscal nota de fundamentare şi studiul de impact, pentru a fi evitat abuzul fiscal. De exemplu, dacă o instituţie aduce venituri mai mari decît procentul de creştere a pieţei, vom avea de-a face cu un abuz fiscal\'.



12