Primul act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani: iată ce documente sunt necesare!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor

Primul act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani: iată ce documente sunt necesare!

Social 09 Septembrie 2019 / 19:32 926 accesări

Prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani. La împlinirea acestei vârste, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, dupa caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

Iată ce acte sunt necesare în vederea eliberării actului de identitate:

Cerereapentru eliberarea actului de identitate; această cerere poate fi obţinută de la ghişeul Serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor sau poate fi descărcat de aici: Anexa11 https://www.dgep-constanta.ro/evidenta-persoanelor/acte-de-identitate/eliberarea-actului-de-identitate-la-implinirea-varstei-de-14-ani/şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de minor şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu de către minor şi decătre părinte sau dereprezentantul său legal;

Certificatul de naştere al minorului (original şi fotocopie);

Actul de identitate al unuia dintre părinţisau al reprezentantului legal;

Certificatul de căsătorie al părinţilor/ Hotărârea de divorţ /Certificat de divorţînsoţit deacordulparentalprivind stabilirea domiciliului minorului /Hotărârea de plasament familial(original şi fotocopie);

Documentul cu care părintele facedovada adresei de domiciliu(original şi fotocopie); ATENŢIE! În cazul în care părintele nueste titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţagăzduitorului careva prezenta actul de proprietate (original şi fotocopie); Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate sau în faţa poliţistului de siguranţă publică.

Chitanţareprezentând contravaloarea cărţii de identitate, în valoare de 7 lei, se achită la biroul de Evidenţă a persoanelor în momentul depunerii documentelor.

De asemenea, este important de ştiut:

Domiciliul minorului este la părinţii săisau la acela dintre părinţi la care el locuieşte statornic / la reprezentantul său legal / la persoana fizică ori juridică la care este încredinţat în plasament. În situatia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii. Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotarâre judecatorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.

Declaraţia poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află. Cetăţenii români aflaţi temporar în străinatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevazute de lege, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv.

Taguri articol


12