Prin „aruncarea batistei pe ţambal se fentează asumarea responsabilităţii individuale sau colective”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei:

Prin „aruncarea batistei pe ţambal se fentează asumarea responsabilităţii individuale sau colective”

Social 19 Ianuarie 2008 / 00:00 646 accesări

În limbajul şefului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), pachetul de legi ale Educaţiei vizează creşterea calităţii actului educaţional şi eliminarea metodei clasice de „aruncare a batistei pe ţambal”, prin care “se fentează asumarea responsabilităţii individuale sau colective”. Aflat în turneu pentru dezbaterea pachetului de legi ale Educaţiei, ministrul a declarat că “acest pachet legislativ nu reprezintă o dorinţă unilaterală a ministerului. A fost discutat în amănunt. Am încercat să anticipez gloanţele celorlalţi. Nu pot trece prin Parlament o lege aşa cum aş dori eu. Din păcate pentru mine şi pentru partidul pe care-l reprezint, nu am în Parlament susţinerea necesară pentru a trece o lege aşa cum mi-aş dori. Trebuie să găsesc aliaţi care să mă susţină şi care să formeze majoritatea”. Potrivit acestuia, înainte de a ajunge la această formă a pachetului de legi, ministerul a avut discuţii cu toate părţile implicate direct în actul educaţional, cele pe care le vizează acest pachet legislativ. Ministrul a explicat că, la nivel naţional, se simte acut nevoia încurajării şi dezvoltării unei concurenţe educaţionale bazate pe calitate. „Acolo unde va fi cerere, va fi obligatoriu şi ofertă. Managerii de şcoli trebuie să convingă părinţii şi elevii că oferta de care dispune şcoala lor este cea mai bună. Şi astfel numărul elevilor va cunoaşte, treptat, o creştere, ceea ce, ulterior, conduce necondiţionat la mai mulţi bani pentru unitatea şcolară în cauză”, a mai explicat ministrul. Pentru a fi convingător, minsitrul a dat exemplul facultăţilor private care au început prin închirierea unor săli pentru ca apoi, după ce au demonstrat că pot face faţă pe piaţa educaţională, şi-au dezvoltat afacerea ajungînd pînă la construirea unor sedii proprii. „Dacă puteţi atrage cadre didactice de calitate, automat, veţi atrage şi elevii. Asta înseamnă obligatoriu ca o altă şcoală care nu face performanţă va rămîne fără elevi şi, pînă la urmă, dacă nu se găsesc măsurile eficiente de îndreptare a situaţie, îşi vor închide uşile. Poate vi se pare un capitalism sălbatic. Nici gînd. Pur şi simplu e vorba despre o reaşezare profesională”, a mai afirmat Adomniţei. El a spus că nu mai doreşte ca în sistemul pe care-l conduce să se mai poarte „aruncatul batistei pe ţambal. Fiecare trebuie să-şi asume responsabilitatea faptelor sale. De la etica profesională pînă la eşecul la clasă”, a încheiat el.



12