Reprezentanţii prinţului Charles au negat vehement faptul că moştenitorul tronului britanic şi cei doi fii ai săi ar fi rasişti, după ce mai multe publicaţii au scris că acesta obişnuieşte să-l numească pe unul dintre prietenii săi Sooty, ce se poate traduce prin tuciuriul. Noua polemică a izbucnit la două zile de la publicarea unei înregistrări video în care prinţul Harry, fiul cel mic al prinţului Charles, face comentarii ironice la adresa unuia dintre colegii săi din armată, numindu-l Paki, termen care are o nuanţă peiorativă şi desemnează o persoană de origine pakistaneză sau indiană. De asemenea, prinţul s-a adresat unui alt soldat cu expresia Raghead, în traducere, cel cu capul învelit în turban, avînd tot o nuanţă peiorativă şi desemnînd o persoană de etnie arabă. Prinţul Harry şi-a cerut public scuze, dar nu a respins acuzaţiile de rasism.
Potrivit cotidianului britanic ”Daily Telegraph”, care citează o sursă anonimă, prinţul Charles obişnuieşte să se adreseze prietenului său Kolin Dhillon, a cărui familie este originară din India, cu termenul de Sooty, tuciuriul, atunci cînd se întîlneşte cu acesta la clubul de polo din Cirencester, unde ambii sînt membri. Degeaba a încercat Kolin Dhillon să vină în sprijinul prinţului Charles, explicînd că Sooty este de fapt ”un termen afectuos” şi că moştenitorul tronului britanic este ”un om fără prejudecăţi”. ”Nu vom comenta o poreclă ce este utilizată într-un anumit club”, au indicat reprezentanţi ai Clarence House, reşedinţa oficială a prinţului Charles. “Sugestia că prinţii sînt rasişti este ridicolă. Prin implicarea lor în acţiuni caritabile, prinţii s-au angajat să ajute oamenii din Regatul Unit sau din străinătate, indiferent de loc”, se indică în acelaşi comunicat.
Nici industria de publicitate americană nu a scăpat de acuzaţii de discriminare rasială şi ar putea fi chemată în instanţă de o casă de avocatură care intenţionează să se alieze, în această cauză, cu Asociaţia Naţională de Promovare a Drepturilor Oamenilor de Culoare. Casa de avocatură Mehri & Skalet a anunţat că este posibil să facă front comun cu asociaţia, pentru a-i chema la tribunal pe reprezentanţii industriei. Jurnaliştii britanici dau ca exemplu segmentul de populaţie de origine africană din SUA, care, nu numai că primeşte onorarii mai mici pentru munca prestată, dar este şi mult mai puţin reprezentat în industria de advertising decît colegii lor caucazieni, după cum arată un studiu recent. Acelaşi studiu sugerează că ”agenţiile de publicitate din SUA lucrează cu prejudecăţi rasiale adînc înrădăcinate, care blochează în mod sistematic includerea celor discriminaţi”. Absolvenţii de culoare din SUA cîştigă, în medie, în publicitate, cu 20 de cenţi mai puţin la fiecare dolar cîştigat de colegii lor albi şi doar 10% au şanse să obţină un salariu anual mai mare de 100.000 de dolari. Studiul indică şi faptul că agenţiile de publicitate angajează cu mult sub 9,6% persoane de culoare, procent ce reprezintă ponderea oamenilor de culoare în populaţia americană. Situaţia este oarecum similară în Marea Britanie, unde, potrivit presei locale, doar 2% dintre angajaţii agenţiilor de publicitate sînt de origine asiatică, iar 1,7% sînt de culoare.