Privaţii se auto-promovează, Udrea se laudă cu rezultate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Privaţii se auto-promovează, Udrea se laudă cu rezultate

Justiție 08 Iunie 2010 / 00:00 504 accesări

Sătui de promisiunile făcute de ministrul Turismului, Elena Udrea, dar şi profund nemulţumiţi de anunţul recent al acesteia potrivit căruia turismul litoral nu reprezintă o bază de plecare în promovarea României pe plan extern, membrii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), susţinuţi de patronatul din turismul litoral, i-au adresat o scrisoare ministrului Udrea prin care îşi exprimă indignarea faţă de lipsa de implicare financiară a Guvernului pentru promovarea litoralului. „Gata. Aşa nu se mai poate. Suntem sătui să tot aşteptăm vreun semn de la Ministerul Turismului, care, deşi are alocaţi bani pentru promovarea turistică, evită să se implice în promovarea litoralului, deşi acest sector este o importantă sursă la bugetul de stat. Nu mai vrem, cei implicaţi în turismul de litoral, să fim singurii care să vândă imagine litoralului atât pe plan intern, cât şi extern. Alături de noi trebuie să se implice şi Ministerul Turismului”, a spus preşedintele ANAT, Corina Martin. ANAT susţine că Executivul, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, amână reluarea campaniilor interne şi internaţionale de promovare a turismului românesc, precizând că situaţia economică şi concurenţa ţărilor vecine au determinat scăderea vânzărilor pentru vacanţele interne. „Toate ţările dezvoltate turistic au avut şi au fonduri de promovare considerabile: Bulgaria (4 milioane de euro în 2009, deşi ţara este mai mică de 2 ori decât România), Croaţia (30 de milioane de euro pentru 2010!), Turcia (100 de milioane de dolari pentru 2010!), Grecia (57,8 milioane de euro), Austria (32 milioane de euro)”, a spus Martin. Ea a adăugat că, în prezent, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării împreună cu ANAT şi patronatele hoteliere de pe litoral derulează, începând din luna mai, Campania de promovare a litoralului românesc, finanţată din contribuţii de la hotelieri de pe Litoral, restaurante, unităţi de agrement şi agenţiile de turism tour operatoare, dar nu şi de Minister, cum ar fi fost normal. „Litoralul nu este numai al nostru, cei de la Constanţa, ci al întregii Românii. Noi băgăm banii pentru promovare, statul încasează, iar la final Ministerul Turismului vine şi se laudă cât de bine a condus acest sector”, a spus Corina Martin. Ea a mai spus că hotelierii înţeleg dificultăţile cu care se confruntă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, generate de actualele constrângeri bugetare, însă „considerăm că, fără susţinere din partea statului a eforturilor private de promovare a turismului, activitatea economică a operatorilor de turism este afectată şi se produc disponibilizări severe în acest sector”. „Toate acestea duc la scăderea încasărilor la bugetul de stat şi la bugetele locale”, a mai spus Corina Martin.



12