Privatizarea CFR Marfă se amână pentru 2013, în lipsa avizului din partea CSAT

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Privatizarea CFR Marfă se amână pentru 2013, în lipsa avizului din partea CSAT

Social 04 Octombrie 2012 / 00:00 400 accesări

Strategia de privatizare a CFR Marfă nu a primit avizul CSAT, astfel că noul termen de privatizare ar putea fi amânat pentru 2013, a declarat Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. \"Fără avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) nu putem continua. Este cu atât mai curioasă această poveste cu cât CSAT a emis la un moment dat un aviz, acum un an. Avizul CSAT de atunci recomnada să se privatizeze mai mult de 50%\", a declarat Buzatu. Practic, amânarea cu o lună a emiterii avizului CSAT ar împinge privatizarea pentru finalul primei luni din anul viitor. \"Eu văd o mare problemă de acum înainte. Noi ne asumasem data de 31 decembrie în condiţiile în care vorbeam de 3 luni de muncă susţinută..Orice timp pierdut de acum înainte se va adăuga după 31 decembrie. Dacă aceste ezitări vor continua o lună cred că putem discuta de un termen la nivel de 31 ianuarie\", a explicat Horaţiu Buzatu. El a declarat că Guvernul şi-a făcut toată treaba şi a iniţiat toate demersurile necesare, a elaborat strategia de privatizare la nivelul ministerului în urma unei etape de lucru împreună cu consultantul, urmată de organzarea dezbaterii publice, dezbateri cu comisia de dialog social, de consultările în cauză pentru obţinerea avizelor. \"Toate acestea, care stăteau în seama MTI, s-au întâmplat în preziua şedinţei CSAT şi s-a depus la CSAT documentul final care trebuia să capete avizul CSAT, acesta fiind parte din aceste avize. Din păcate, deşi noi aşteptam din partea CSAT un aviz care să ne ajute să finalizăm această etapă, şi să trecem la următoarea, din partea CSAT am primit un comunicat de presă\", a spus Buzatu. El a declarat că sunt destule proceduri care trebuie parcurse şi care nu depind de avizul CSAT, iar în perioada următoare echipa se va concentra pe acestea. Ministerul Transporturilor a fost mandatat să vândă integral CFR Marfă prin metoda licitaţiei cu strigare, precum şi pachetul care va fi deţinut de statul român în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma cesiunii şi compensării datoriilor către CFR SA.



12